Jan Matoušek
19. 10. 2018 9:30
Ferrari rádo a často staví speciální auta jen pro vybranou klientelu věrných zákazníků a sběratelů. Posledním přírůstkem, zároveň také oznamujícím založení celé řady modelů Icona, je dvojice Monza SP1 a SP2. Ta vzdává poctu klasickým barchettám z 50. let. Jen z čisté úcty k historii ale v Maranellu taková auta nedělají - jeden kus totiž stojí 1,6 milionu eur. Na detaily se podívejte do galerie.
Podíl na dynamice tak má aerodynamika vozu. Ten má na výšku jen 1155 mm, za což může absence čelního skla. Nejvyšším bodem tak jsou v podstatě bezpečnostní oblouky za sedadly. Během hodin a hodin strávených v aerodynamickém tunelu, které se projevují třeba nebývalou absencích křidélek či nasávacích otvorů, inženýři také vymýšleli způsob, jak odvádět vzduch od obličeje řidiče. Ten má před sebou (stejně jako spolujezdec) jen decentní deflektor.
Italové svému řešení říkají Virtual Wind Shield, tedy virtuální větrný štít. Karoserie je tak před řidičem tvarována způsobem, že vzduch odvádí vertikálně nad přístrojový štít. Z úst Enrica Galliera nicméně zní doporučení na používání helmy či případnou pomalejší jízdu. Úplnou absenci předního skla, podle Ferrari nicméně vykoupenou lepším výhledem na silnici, zkrátka ani ty nejlepší aerodynamické prvky neodbourají.