Ferrari loni prodalo 7195 aut. Má nový rekord

Michal Karat
22. 2. 2012 7:19
Ferrari zůstává jako jedna z mála značek výhradně u zážehových motorů a dvoudveřových modelů
Foto: Ferrari

Sportovních automobilů značky Ferrari se krize netýká. Prestižní italská automobilka zažívá ekonomicky velmi úspěšné období, zatímco příbuzný Fiat a jeho další dceřiné značky řeší, jak se dostat ze ztrát a poklesu odbytu.

V roce 2011 prodalo Ferrari na celém světě 7195 sportovních automobilů. Největším trhem zůstává ten americký (prodáno 1958 vozů), dramaticky však roste odbyt v Číně (meziročně +63 %), kde se prodalo 777 vozů. V Evropě patří k důležitým trhům všechny vyspělé země, například v Německu odebrali zákazníci 705 vozů Ferrari, ve Velké Británii pak 574.

Na českém trhu se loni oficiální cestou prodalo 42 vozů Ferrari. Pro srovnání: Dostupnějších Maserati se u nás prodalo jen 24, Aston Martin prodal 11 vozů a zřejmě největší konkurent Lamborghini si v kolonce Česká republika připsal pouze 1 automobil.

K čistému zisku Ferrari S.p.A. 209 mil. euro (přibližně 5,1 miliardy korun) čím dál více přispívají příjmy z prodeje licencí, provozu elektronických i kamenných obchodů se značkovým zbožím.

Ferrari má obrovskou fanouškovskou základnu mj. i díky působení ve formuli 1. Profil Ferrari na facebooku má 6,4 milionu fanoušků, jejich počet vzrostl meziročně o 65 procent. Podobným tempem rostou také počty zhlédnutí videí na firemním profilu na YouTube. Jen loni jich Ferrari zaznamenalo přes 6 milionů. Nový návštěvnický rekord - 240 milionů za rok - si loni připsalo také firemní muzeum v Maranellu.

 

Právě se děje

Další zprávy