Tuzemské zastoupení značky Ferrari – Scuderia Praha oficiálně uvedlo na trh modernizovaný model Ferrari California T. Písmeno T v označení vozu naznačuje přítomnost turbodmychadla v motorovém prostoru vozu.
Kupé - kabriolet California je společně s modelem 458 v současnosti nejprodávanějším modelem značky. Je také tím nejbarevnějším. „Zatímco lidé, kteří si kupují model 458, volí především typickou červenou barvu a jen výjimečně objednávají odstíny žluté či černé, v případě Ferrari Californie je paleta barev velice pestrá,“ vysvětluje vedoucí prodeje vozů Ferrari v ČR Petr Kabát. Je to totiž podle něho auto, které lidé využívají relativně podobně jako další typy luxusních aut. To znamená, že s ním jezdí do práce, na golf, případně i s malými dětmi na zadních sedadlech na dovolenou. Lidi láká pevná skládací střecha, která navíc po složení nezabírá místo v kufru.
V Česku tak v současnosti jezdí tento vůz například v tmavě zelené barvě. Automobil, který se představil novinářům v pražské galerii Mánes, měl pro změnu modrý lak. Jiné než červené californie tvoří v celkových prodejích téměř polovinu vozů.
Scuderia Praha podle Kabáta plánuje ročně prodávat deset až patnáct těchto vozů, jejichž základní cena je stanovena na 151 400 eur (4 163 500 Kč). Zákazníci ovšem často cenu navyšují o řadu příplatkových prvků. „Česká republika je v současnosti druhá na světě ze všech zemí, kde se prodávají ferrari ve výši průměrné ceny příplatků. První je Švédsko,“ uvádí Kabát. V Česku si zákazníci Ferrari v průměru objednávají do svých vozů nadstandardní výbavu v ceně 40 000 eur.
Ferrari California T má sice stejnou siluetu jako dosud prodávaná California 30, ovšem konstruktéři značky provedli v útrobách vozu množství úprav.
Zásadní změnou je nový, přeplňovaný osmiválec se zdvihovým objemem válců 3855 cm3. Je v šasi uložen uprostřed a díky nízkému uchycení přispívá ke snížení těžiště.
Jeho výkon je 560 koňských sil při 7500 otáčkách za minutu, což znamená jmenovitý výkon 145 koní na litr objemu. Jedná se nejvyšší hodnotu ve své kategorii.
Maximální krouticí moment byl oproti dosud prodávanému modelu navýšen bezmála o padesát procent, a je tedy nyní 755 Nm.
Maximální rychlost vzrostla na 316 kilometrů v hodině a hodnota zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost se naopak snížila na 3,6 sekundy.
Výrobce udává, že kombinovaná potřeba klesla díky použití motoru s dvojicí turbodmychadel o patnáct procent a je 10,6 litru na sto kilometrů.
Ferrari do vozu nasadilo nové pružiny a novou generaci tlumičů, které jsou údajně schopné reagovat o padesát procent rychleji než ty dosud používané.
Rovněž byl přepracován brzdový systém. Využity jsou nové destičky i kotouče. Společně se systémem ESP 8.0 premium jsou schopné zajistit zastavení ze stokilometrové rychlosti na úseku dlouhém jen 32 metrů.
První exempláře nového Ferrari California T dorazí k českým zákazníkům v průběhu letní sezony.