Sice má stejný motor i stejný výkon jako silniční verze Ferrari 458 Italia, přesto je však nově představená verze Challenge o dost rychlejší. Samozřejmě se tím myslí na okruhu.
Nejpodstatnější změnou je snížení podvozku o 50 milimetrů a snížení hmotnosti. Má proto tenčí povrchové díly a použily se i lehké materiály, jako je karbon a Lexan. O zpomalení se stará nová generace karbonových brzd Brembo CCM2, které se poprvé objevily na experimentálním voze 599XX.
Pro okruhové použití byl systém F1-Trac naladěn na dva specializované režimy, které odpovídají suché a mokré vozovce. Kontrolu trakce bude možné také zcela odpojit.
Vůz již byl testován na dráze ve Fioranu a auto tam dosáhlo času 1:16,5 - o dvě sekundy lepší než u F430 Challenge.
458 Challenge bude nejprve nasazena do poháru profesionálních závodníků Ferrari Challenge Trofeo Pirelli.