Praha - Lidé, kteří touží po nové Škodě Fabia a nechtějí prodělat, by si ji neměli kupovat jinde než u tuzemských dealerů značky. Platí to i poté, co tuzemská prodejní organizace Škody od minulého týdne tento vůz plošně zdražila o pět tisíc korun.
Vyplývá to z cenového průzkumu společnosti IBS Automotive, která porovnávala ceny vozů na českém, slovenském, německém, rakouském, francouzském, belgickém a nizozemském trhu.
"Všechny sledované modely (Škoda Fabia, Octavia i Superb) mají pořizovací náklady nejnižší právě na českém trhu," uvádí Ladislav Smrčka, který v IBS Automotive pracuje jako analytik a specialista na tržní prostředí vozidel.
Pořizovací náklady na totožné vozidlo podle něho na slovenském trhu povyrostou o 11 až 13 procent. "Daleko větší rozdíl v nákladech (55 až 60 procent) však bude, pokud se zákazník rozhodne zakoupit si totéž vozidlo v Německu, Rakousku či v Nizozemsku. V těchto zemích daný rozdíl v pořizovacích nákladech činí oproti ČR až zhruba 7000 eur u Škody Fabia, a dokonce kolem 10 000 eur u modelu Škoda Superb v Nizozemsku," vyčísluje. V přepočtu na koruny jde o 190 až 270 tisíc korun.
Velký rozdíl (42 až 50 procent) byl zaznamenán i u vozidel zakoupených ve Francii.
Největší rozdíl oproti tuzemským cenám experti IBS Automotive zaznamenali u fabie ve výbavovém stupni Ambition a s motorem 1,2 TSI (66 kW). Tam oproti 287 900 korunám, což je aktuální oficiální cena pro ČR, přidávají v Rakousku dalších 65 procent, v Německu 63 a v Nizozemsku 52 procent.
Výhodné ceny v Česku platí i pro auta jiných značek, pokud spadají do kategorie městských či menších rodinných aut.
"Podíváme-li se na segment luxusnějších vozidel, v analýze zastoupených vozidlem Audi A6 a BMW řady 5, tady jsou rozdíly cen zakoupených vozidel v zahraničí oproti ČR výrazně menší. Dokonce konkrétně v Německu jsou o tři procenta nižší, naopak v Rakousku o pět procent vyšší," uvádí se dále v analýze.