Konkurent číslo 3: Hyundai i20 1.0 T-GDI
Loňské změny v segmentu malých aut přinesly také novou generaci Hyundai i20. Ta v porovnání s předchůdcem po všech směrech dospěla, dostala nejen moderní design a upravené motory, ale také úplně odlišný interiér. Platí však, že už nejde o model s až tak dumpingovou cenou, na kterou byl zákazník u starších vozů Hyundai tak trochu zvyklý. Malý hatchback je pořád cenově atraktivní, především v základní verzi za necelých 280 tisíc korun. 74kW turbomotor však přijde na nejméně akčních 329 990 korun.
Technické údaje
|
Škoda Fabia 1.0 TSI |
Hyundai i20 1.0 T-GDI |
Výkon |
70 kW |
74 kW |
Točivý moment |
175 Nm |
172 Nm |
Převodovka |
5 MT |
6 MT |
Zrychlení |
10,6 s |
10,4 s |
Nejvyšší rychlost |
195 km/h |
188 km/h |
Průměrná spotřeba |
5,1 l/100 km |
5,2-5,6 l/100 km |
Průměrné emise CO2 |
113-128 g/km |
117-127 g/km |
Rozměry (d/š/v) |
4108/1780/1459 mm |
4040/1775/1450 mm |
Rozvor náprav |
2564 mm |
2580 mm |
Objem kufru |
380/1190 l |
352/1165 l |
Cena od |
349 900 Kč |
329 990 Kč |
Cenově o necelých 20 tisíc korun výhodnější, dynamicky a ekonomicky téměř shodné a velikostně dost podobné. Také Hyundai i20 je Fabii v mnoha ohledech velice blízko.
Neplatí to ovšem úplně o výbavě. Nejlevněji je totiž přeplňovaný tříválec se 74 kW možné pořídit ve výbavě Comfort za 329 990 korun. Bližší pohled do ceníku ale napoví, že takové auto postrádá třeba rádio, které v balíčku s dalšími prvky stojí 20 tisíc korun. Rázem je tak i20 na stejné úrovni jako Škoda. Další nevýhodou korejského modelu může být i to, že pokud zájemce zatouží po nějakém prvku, který v dané výbavě není, většinou to nevyřeší jen příplatek za ten daný prvek, ale je potřeba zvolit rovnou vyšší výbavu. Hyundai již tradičně nenabízí mnoho příplatků vyjma prvků jako metalíza nebo litá kola. Ve výbavě Comfort si tak je potřeba na některé prvky úplně nechat zajít chuť.
Srovnání výbavy
|
Škoda Fabia 1.0 TSI Ambition |
Hyundai i20 1.0 T-GDI Comfort |
Cena od |
349 900 Kč |
329 990 Kč |
Počet airbagů |
6 |
6 |
Nouzové brzdění |
S |
S |
Pomocník pro jízdu v pruhu |
S |
S |
Tempomat |
+10 000 Kč (paket Ambition Plus) |
S |
Elektrické ovládání předních oken |
S |
S |
Elektrická a vyhřívaná zrcátka |
S |
S |
Klimatizace |
S - manuální |
S - manuální |
Rádio |
S - 4 reproduktory |
+20 000 Kč (paket Club; 4 reproduktory) |
Dotyková obrazovka |
S - 6,5 palce |
N |
Bluetooth |
S |
+20 000 Kč (paket Club) |
Apple CarPlay/Android Auto |
S |
N |
Multifunkční volant |
+10 000 Kč (paket Ambition Plus) |
+20 000 Kč (paket Club) |
Automatická světla a stěrače |
+4500 Kč |
S a N |
Mlhovky |
S |
N |
Přední světla |
LED - pouze potkávací |
halogenová |
Kola |
ocelová, 15 palců |
ocelová, 15 palců |
V tomto případě vychází Fabia z cenového srovnání lépe. Ano, chybějící rádio s ovládáním na volantu (navíc potaženém kůží) vyřeší paket výbavy za souhrnných 20 tisíc korun, i tak ale budou i20 chybět třeba mlhovky nebo dotyková obrazovka, které je možné mít či dokoupit až ve vyšších výbavových liniích. Na druhou stranu i Hyundai má několik prvků, za něž se musí u Fabie připlácet, i tak ale mladoboleslavský zástupce na papíře vychází o něco výhodněji.