Konkurent číslo 4: Kia Rio 1.0 T-GDI
Aktuální Kia Rio i přes nedávnou modernizaci, která přinesla třeba upravený interiér nebo pohonné jednotky, také patří mezi stálice segmentu malých aut. Vzhledem k tomu, že Hyundai tvoří s Kiou jeden koncern, asi nepřekvapí, že i20 a Rio používají stejnou techniku včetně 74kW tříválce. České zastoupení značky ale sází na jinou politiku než sesterské Hyundai - tříválec tak stojí nejméně 369 980 korun, ovšem v akci a s bohatší výbavou.
Technické údaje
|
Škoda Fabia 1.0 TSI |
Kia Rio 1.0 T-GDI |
Výkon |
70 kW |
74 kW |
Točivý moment |
175 Nm |
172 Nm |
Převodovka |
5 MT |
6 MT |
Zrychlení |
10,6 s |
10,4 s |
Nejvyšší rychlost |
195 km/h |
188 km/h |
Průměrná spotřeba |
5,1 l/100 km |
5,2-5,7 l/100 km |
Průměrné emise CO2 |
113-128 g/km |
118-129 g/km |
Rozměry (d/š/v) |
4108/1780/1459 mm |
4065/1725/1450 mm |
Rozvor náprav |
2564 mm |
2580 mm |
Objem kufru |
380/1190 l |
325/1103 l |
Cena od |
349 900 Kč |
369 980 Kč |
V případě Ria platí ve vztahu k Fabii vlastně to stejné jako u Hyundai i20. Dynamicky srovnatelná auta, Kia stejně jako Hyundai a další má výhodu v použití šestistupňové převodovky, která jsou i podobně velká (Fabia však dominuje kufrem). Jestliže však Hyundai bylo o 20 tisíc levnější, Kia je o 20 tisíc dražší.
Cenový rozdíl však kompenzuje bohatší výbavou, například včetně zadních parkovacích senzorů, za něž se musí u Fabie připlácet. O to více zaráží, že dotyková obrazovka rádia stojí v Riu spolu s další výbavou navíc 20 tisíc korun. Příplatky jsou mimochodem řešeny prostřednictvím paketů, nikoliv samostatných položek. Jejich množství ale ve výbavě Exclusive zdaleka převyšuje nabídku příplatků u Hyundai.
Srovnání výbavy
|
Škoda Fabia 1.0 TSI Ambition |
Kia Rio 1.0 T-GDI Exclusive |
Cena od |
349 900 Kč |
369 980 Kč |
Počet airbagů |
6 |
6 |
Nouzové brzdění |
S |
S |
Pomocník pro jízdu v pruhu |
S |
S |
Tempomat |
+10 000 Kč (paket Ambition Plus) |
S |
Elektrické ovládání předních oken |
S |
S + vzadu |
Elektrická a vyhřívaná zrcátka |
S |
S |
Klimatizace |
S - manuální |
S - automatická |
Rádio |
S - 4 reproduktory |
S - 6 reproduktorů |
Dotyková obrazovka |
S - 6,5 palce |
+20 000 Kč (paket Radio; 8 palců) |
Bluetooth |
S |
S |
Apple CarPlay/Android Auto |
S |
+20 000 Kč (paket Radio) |
Multifunkční volant |
+10 000 Kč (paket Ambition Plus) |
S + kožený potah |
Automatická světla a stěrače |
+4500 Kč |
N a +20 000 Kč (paket Premium) |
Mlhovky |
S |
S |
Přední světla |
LED - pouze potkávací |
halogenová |
Kola |
ocelová, 15 palců |
litá, 15 palců |
Jak bylo zmíněno, cenový rozdíl se Rio snaží kompenzovat některými extra prvky, třeba automatickou klimatizací, litými koly nebo koženým multifunkčním volantem, za což musí zákazníci Fabie připlácet (anebo je potřeba zvolit vyšší výbavu Style za 379 900 korun). Na druhou stranu Škoda má už ve standardu dotykovou obrazovku nebo diodová přední světla, za které naopak musí připlácet zájemci o Kiu.