Druhý z řady DS je na trhu. Citroën si svůj krok chválí

Radek Pecák Radek Pecák
27. 5. 2011 3:28
Ceny vozu na českém trhu se pohybují od 459 900 Kč do 669 900 Kč
Foto: Citroen

O nápadu Citroënu povýšit vlastně jen další karosářské varianty současných sériových modelů (C3 a C4) na příslušníky zcela nové modelové řady, se mezi odborníky i laiky docela hodně diskutovalo.

Už nyní se však ukazuje, že se francouzský výrobce rozhodl správně a že mu tyto modely přilákají do autosalonů lidi, kteří by jinak o voze označeném dvojitým šípem ani neuvažovali.

Šípovité zakončení zadního bočního okénka je součástí dveří
Šípovité zakončení zadního bočního okénka je součástí dveří | Foto: Citroen

Je po především díky povedenému designu. Například právě DS4, který právě vstupuje na tuzemský trh s novými automobily, již na jaře získal titul vozu s nejkrásnějším designem exteriéru i interiéru.

Technicky podobné C3 a C4

Citroën se přitom netají tím, že jak DS3, tak i DS4 technicky vycházejí z C3 a C4. DS4 má třeba i úplně stejné přední světlomety jako C4. Odlišná je hlavně záď, díky které má vůz tvary čtyřdveřového kupé.

Oproti hatchbacku C4 je DS4 o něco kratší. Měří na délku 4,27 m, šířka je 1,81 m a výška je 1,53 m.

Karosérie je nad zemí poněkud výše, naopak podvozek je naladěn sportovněji než u C4. 

Přestože Citroën tento model připravil pro milovníky luxusnějšího zboží, má být použitelný i pro každodenní život. O tom svědčí tři místa vzadu či kufr o objemu 370 litrů.

Interiér se od C4 liší hlavně díky použití kvalitnějších materiálů
Interiér se od C4 liší hlavně díky použití kvalitnějších materiálů | Foto: Citroen

Základní výbavou (v kombinaci s motorem 1,6 VTI s výkonem 120 koní) je verze Design. Obsahuje stabilizační systém, 6 airbagů, tempomat, rádio s CD a MP3 přehrávačem a ovládáním na volantu, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, kola z lehkých slitin nebo přední mlhovky s přisvěcováním do zatáček.

Nejsilnější motor má 200 koní

Prostřední výbava Style má navíc dvouzónovou automaticky řízenou klimatizaci, dešťový senzor, zadní parkovací senzory, automatické světlomety, Bluetooth handsfree a výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce. 

Nejvyšší výbava Sport je dostupná jen s nejsilnějšími motory 1,6 THP (200 koní) a 2,0 HDi (160 koní) s manuálními převodovkami.  Má již kůží čalouněný interiér a zásuvku na 230V.

Čalounění sedadel je v některých verzích hodně originální
Čalounění sedadel je v některých verzích hodně originální | Foto: Aktuálně.cz

Kromě zmiňovaných motorů je k dispozici ještě středně silná benzínová šestnáctistovka (156 koní) a základní dieselový motor 1,6 HDi (110 koní).

DS4 si již připsal i pět hvězdiček v crash testech Euro NCAP. Bodoval mimo jiné díky přítomnosti řady elektronických bezpečnostních zařízení. Například je v něm systém varujícím před autem v mrtvém úhlu či systém Citroën e-Touch Assistance systém, který v případě nouze či havárie dokáže přivolat pomoc.

Současný počet modelů Citroënu řady DS není konečný. O tom svědčí například čínská výstavní premiéra vozu DS5. 

 

Právě se děje

Další zprávy