Na informaci upozornil server iDnes.cz, který odkazuje na sociální síť Petra Vomáčky, bývalého experta Besip a dnes vedoucího odboru dopravy Prahy 14.
Ačkoli ještě není podle něj jasné, jak přesně se mýtné bude vybírat a pro koho budou platit výjimky, Vomáčka ve svém příspěvku na Facebooku uvádí následující: "Mýtné by mělo zasáhnout celou oblast Prahy 1 mimo magistrálu a cena bude stanovena jen za celodenní průjezd ve výši 200 Kč. Poplatek se bude kontrolovat speciálními vozy obdobnými těm na zóny placeného stání."
V mapě, kterou zveřejnil Petr Vomáčka, je však označená celá část Prahy. Vojtěch Ryvola, radní pro dopravu na Praze 1, ale na dotaz redakce tvrdí, že návrh na zpoplatnění vjezdu se týká pouze oblasti na pravé straně Vltavy v ulicích Křižovnická, Dlouhá a Smetanovo nábřeží, na levé straně řeky pak zahrnuje Újezd a Karmelitskou.
"Proto opravdu nevím, z čeho pan Vomáčka vychází," dodává Ryvola pro Aktuálně.cz.
Pražský magistrát už má podle Ryvoly vypracovanou analýzu, na základě které se bude návrh zpřesňovat. Prvotní ucelený návrh bude k dispozici do čtrnácti dnů.
Snaha omezit automobilovou dopravu
Plány Prahy na zpoplatnění do centra metropole nejsou nové, magistrát je s jednotlivými městskými částmi diskutuje už několik měsíců. Cílem je podle zastupitelů omezit průjezdy centrem a zklidnit dopravu.
Náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) už dříve poukazoval na to, že dopravně přehlcené centrum komplikuje funkčnost MHD, protože auta brzdí tramvaje a zpoždění se následně přenáší do celé sítě.
Současně ale uvedl, že zpoplatnění vjezdu by se nemělo dotknout rezidentů, protože se bude kontrolovat s pomocí kamer napojených na databázi parkovacích oprávnění.
Plánované zpoplatnění do centra bude zřejmě také řešit další návrh magistrátu, a to snahu upravit pravidla pro parkování v zónách placeného stání. Nyní na nich mohou stát auta s EL značkou zadarmo. Podle vedení hlavního města by se tato možnost měla vztahovat pouze na ty, kteří v Praze bydlí a podnikají.