Pařížský soud rovněž nařídil automobilkám Citroën a FCA Italy, které jsou rovněž divizemi Stellantisu, aby se v příštích týdnech dostavily k soudu kvůli stejnému vyšetřování.
Vyšetřování Peugeotu se zaměřuje na starší naftové vozy prodávané ve Francii v letech 2009 až 2015 a vychází z širšího vyšetřování, které francouzské úřady zahájily v roce 2017 kvůli údajným podvodům výrobců naftových vozů při emisních testech.
Stellantis v prohlášení dodal, že Peugeot zvažuje možnosti své obhajoby. Firma je plně přesvědčena, že její systémy pro kontrolu emisí splňovaly a splňují všechny platné požadavky, a věří, že to prokáže. Skupina Stellantis vznikla na začátku letošního roku po fúzi automobilek Fiat Chrysler a PSA.
Podvody s emisemi naftových aut se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy Volkswagen v reakci na obvinění v USA přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
V úterý francouzský soud obvinil automobilku Renault z podvodu a manipulace s testy některých jejích starších naftových vozů.
Žalobci zabývající se případem automobilek Renault a Peugeot podle zpráv z vyšetřování v roce 2019 uvádějí, že zjistili, že některé vozy vypouštěly při provozu na silnicích emise oxidů dusíku (NOx), které více než desetinásobně překračovaly povolené limity, napsala agentura Reuters.