Desítka moderních aut, která rychle rezavějí: Mezi propadáky patří Focus i Qashqai

Martin Přibyl Martin Přibyl
Aktualizováno 15. 12. 2018 21:09
Švédský odborný časopis Vi Bilägere od roku 1989 prověřuje odolnost moderních aut proti korozi. Severské zimy totiž znamenají i časté použití posypové soli, která je, jak se ukazuje, problémem i pro karoserie moderních aut. Tradičně s ní mají problémy zejména japonské značky. Podle odborníků z Vi Bilägere je to tím, že spoléhají na to, že odolnost proti korozi zajistí kvalitní lak, evropské automobilky používají v dutinách vosk. Zatímco lak nefunguje, vosk je na švédských prosolených silnicích účinnou ochranou. Pochopila to prý například Mazda, která své vozy určené do Švédska v Evropě dodatečně upravuje. Stejně jako Japoncům se pak nedaří Fordu.
Foto: iStock

Jak se testovalo?

Pomocí endoskopu Švédové kontrolují, jak jsou uvnitř ošetřeny nosníky karoserie. Pak odmontují plastová obložení (včetně těch v podbězích) a hledají nedostatky v utěsnění škvír mezi karosářskými díly nebo v ochraně podvozku. Zásadní je i kontrola, jestli v autě nejsou místa, která by do sebe mohla nasávat vodu nebo ji společně se špínou zadržovat. Takové skuliny nebo odhalené hlukové izolace mohou nástup rzi urychlit.

 

Právě se děje

Další zprávy