Dacia více myslí na komfort. V Dusteru je teď tišeji

Radek Pecák Radek Pecák
28. 11. 2013 5:06
Design se líbí, takže změny zvenku jsou jen minimální.
Terénní schopnosti vozu jsme mohli vyzkoušet v pražském Hummer centru.
Terénní schopnosti vozu jsme mohli vyzkoušet v pražském Hummer centru. | Foto: Radek Pecák

Design Dacie Duster je jedním z důvodů pro úspěch tohoto vozu. Od poloviny roku 2010, kdy se tento automobil z kategorie sportovně užitkových vozů začal prodávat, si ho už koupilo 450 000 lidí, přičemž prodeje každým rokem rostou.

Je tedy logické, že se Dacia při letošní modernizaci rozhodla osvědčené příliš neměnit. Duster má tedy po faceliftu pouze novou masku chladiče a také hlavní světlomety. Zadní část, až na mírně přepracovaná světla, zůstala stejná.

Změny ale proběhly hlavně v interiéru. Zde je nejvíce znát, že i zákazníci této značky, která boduje především díky "ceně Dacia", jsou čím dál více nároční. A Dacia jim naslouchá. Například právě požadavky zákazníků přiměly přemístit ovládací spínače pro elektrické spouštění bočních okének ze středového panelu na obvyklé místo na dveřích. Podstatně lépe nyní vyhlíží zcela nová palubní deska, pracovalo se i na vylepšení sedaček a dalších drobnostech.

Verze s pohonem všech kol mají tento přepínač
Verze s pohonem všech kol mají tento přepínač | Foto: Radek Pecák

Jednou z hlavních předností, kterou Dacia při prezentaci modernizovaného vozu novinářům zdůrazňovalo, je vylepšení akustického komfortu. Dokonce prý nyní do interiéru proniká o padesát procent méně hluku. Konstruktéři toho docílili lepším izolováním podběhů, kvůli pronikání hluku od motoru byla zesílena izolace na přepážce mezi kabinou a motorovým prostorem a snížení aerodynamického hluku bylo docíleno vylepšením těsnění kolem dveří.

Dacia svůj duster ani po faceliftu nezdražila, přitom zákazník za stejné peníze dostane více výbavy. Už i nejlevnější verze má čtveřici airbagů, přičemž ty boční jsou kombinované a chrání také hlavu, dále úchyty ISOFIX na krajních zadních sedadlech a třeba také (s výjimkou verze LPG) rezervní kolo.

Kufr je dostatečný i pro rodiny
Kufr je dostatečný i pro rodiny | Foto: Radek Pecák

Projede téměř všude

Hlavní užitné vlastnosti vozu se samozřejmě neměnily. Takže světlá výška 210 milimetrů umožňuje jízdu i po hodně špatných lesních či polních cestách a v případě verze 4x4 i ve středně těžkém terénu, uvnitř je po sklopení opěradla předního spolucestujícího možno převážet předměty dlouhé až 270 centimetrů a do kufru se vejde 475 litrů nákladu. Čtyřkolka má tento objem zmenšený na 408 litrů. Ovladač typů pohonu je na středovém panelu a je ho možné nastavit buď do režimu 4x2 nebo do automatického režimu, kdy elektronika zajistí při protáčení předních kol i připojení zadní nápravy. Je také možno pevně "uzamknout" pohon 4x4 pro jízdu nízkou rychlostí v terénu.

Interiér nyní vypadá moderněji
Interiér nyní vypadá moderněji | Foto: Radek Pecák

Podobně jako v jiných modelech značky, i v dusteru lze mít nyní  sedmipalcový dotykový displej pro ovládání rádia či navigace, tempomat s omezovačem rychlosti a zadní parkovací senzory.

Základním motorem pro duster bude benzinová šestnáctistovka, která vyprodukuje maximálně 105 koní. Dodává se i ve verzi umožňující spalování LPG, v tom případě je její maximální výkon o tři koňské síly menší. Dalšími motory na výběr jsou dieselové motory 1,5 dCi ve výkonových verzích 90 a 110 koní a nový benzinový turbomotor 1,2 (125 koní).

Nejlevněji lze nový duster pořídit za 249 900 Kč, za čtyřkolku dáte nejméně 314 900 Kč.

 

Právě se děje

Další zprávy