Největší a prozatím poslední model řady luxusních Citroënů DS se začal prodávat na českém trhu. Jeho jméno Citroën DS5 trochu mate, protože ve skutečnosti lze jeho technický základ vystopovat v dostupnější a méně luxusní řadě C4 Picasso. Podobně jako v případě menších modelů DS3 a DS4 se Citroën snažil maximálně DS5 odlišit od ostatních vozů, ať už vlastní výroby nebo od konkurence. Jedno je jisté: Luxusních sportovně střižených velkoprostorových aut není na trhu mnoho, což je dobrý předpoklad k slušnému zájmu zákazníků.
První cena Citroënu DS5 na českém trhu staruje na 679 900 Kč. Za ne zrovna malou sumu dostanete auto s benzinovým motorem 1,6 e-HDi se skromnými 82 kW a robotizovanou převodovkou se šesti stupni. Důvodem proč nekoupit mnohem silnější (115 kW) benzinovou verzi, která je jen o 20 tisíc dražší, je kombinovaná spotřeba malého turbodieselu 4,4 l/100 km.
Standardem pro všechny modely DS5 je kompletní elektrická výbava, šest airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, diody pro denní svícení, rádio s CD a MP3 přehrávačem nebo automatická dvouzónová klimatizace.
Z opačného konce nabídky jsou klasické naftové motory 2,0 HDi. V aktuálním provedení dávají 120 kW, resp. 340 Nm, umí DS5 urychlit z 0 na 100 km/h za méně než 9 s a v kombinovaném cyklu si řeknou jen o 4,9 l/100 km.
Recenze britských médií vyznívají velmi pozitivně, už teď jsme zvědaví, jak si nový Citroën povede na českých silnicích.