Citroën chce posílit své postavení na trzích s velkým potenciálem růstu na nichž zákazníci vyhledávají především kompaktní sedany. Jde zejména o oblast Středozemního moře (především Turecko a Alžírsko), Čínu a Rusko ale i střední Evropu.
Nový Citroën C-Elysée má odolnou robustní konstrukci s vyšší světlou výškou. Díky dlouhému rozvoru náprav 265 cm při délce 443 cm může nabídnout velký vnitřní prostor pro cestující na úrovni sedanů vyšší kategorie se zavazadlovým prostorem o objemu 506 l. Cílem byly nízké provozní náklady dosažené zejména úspornými motory, delší životností spotřebních dílů ale i použitím šroubových spojů pro snazší opravy.
Pro Citroën C-Elysée je připraven nový zážehový čtyřválec VTi 72 k speciálně uzpůsobený podmínkám a palivům v zemích určení. Bude vybaven s přímo řazenou nebo pilotovanou pětistupňovou převodovkou. Má spotřebu od 5 l/100 km. V některých zemích budou k dispozici i nový zážehový motor VTi 115 k a osvědčený turbodiesel HDi 92 k se spotřebou 4,1 l/100 km.
Podle země prodeje se bude nabízet sériově nebo za příplatek vybaven ABS, elektronickým stabilizačním systémem a až čtyřmi airbagy. V nabídce bude i klimatizace, autorádio s přehrávačem MP3, hands free sada s technologií Bluetooth, zadní parkovací asistent nebo tempomat/omezovač rychlosti.
Nový sedan se, stejně jako Peugeot 301, vyrábí ve španělském Vigu. Prodávat se začne na konci roku 2012,a to nejprve v Turecku, ve střední Evropě a v Alžírsku.
--------------------------------------------------------------------------------