Čínské automobilky již nebudí posměch a nesmrdí. Prorazit v Evropě zkouší i Vietnam

Jan Matoušek Jan Matoušek
10. 10. 2018 13:11
Před dvaceti lety začaly Evropu ve velkém zaplavovat korejská auta, která se s každou další generací zlepšovala tak rapidně, že dnes dosahují úrovně zavedených evropských konkurentů. O něco podobného by se rády pokusily i další automobilky z Asie. Zatímco Vietnam je v automobilovém průmyslu prakticky zelenáčem, Čína je naopak již řadu let jednou z jeho dominantních součástí. V Evropě ale nadvakrát neuspěla, přesto to tamní automobilky nevzdávají a zkouší to potřetí. V Paříži jsme měli možnost prohlédnout si vietnamské automobily VinFast a čínské vozy GAC. Podívejte se do galerie.
Foto: Jan Matoušek

2,8 metru mezi nápravami a o dva metry více na délku nabízí největší čínské SUV GAC GS8. Subjektivně je potřeba podotknout, že z nabízených vozů se autorovi těchto řádků právě GS8 líbí zdaleka nejvíce. Jednak jde o skutečně robustní stroj s naprosto svébytným designem, jednak se hodně povedla světla vpředu i vzadu. Samostatné LED moduly jim dodávají zajímavý nádech, především pak vpředu jsou reflektory protažené až do kapoty, což je prvek velmi originální. Kabina pojme až sedm lidí a z představovaných strojů působila asi nejkvalitnějším dojmem. Na špičku segmentu velkých SUV to nicméně stále nemá. Nepotěší ani technika pod kapotou - GS8 má stejně jako GM8 dvoulitrový čtyřválec se 148 kW a automatem, nabízí nicméně ale i pohon všech kol.

 

Právě se děje

Další zprávy