Čínské automobilky již nebudí posměch a nesmrdí. Prorazit v Evropě zkouší i Vietnam

Jan Matoušek Jan Matoušek
10. 10. 2018 13:11
Před dvaceti lety začaly Evropu ve velkém zaplavovat korejská auta, která se s každou další generací zlepšovala tak rapidně, že dnes dosahují úrovně zavedených evropských konkurentů. O něco podobného by se rády pokusily i další automobilky z Asie. Zatímco Vietnam je v automobilovém průmyslu prakticky zelenáčem, Čína je naopak již řadu let jednou z jeho dominantních součástí. V Evropě ale nadvakrát neuspěla, přesto to tamní automobilky nevzdávají a zkouší to potřetí. V Paříži jsme měli možnost prohlédnout si vietnamské automobily VinFast a čínské vozy GAC. Podívejte se do galerie.

Asi nejhorší dojem v nás zanechal sedan GA4, který měří 4,7 metru, ačkoliv v reálu vypadá poměrně kompaktně. Jde o klasický tříprostorový model, které jsou v Číně stále velice populární. Infotainment tohoto vozu byl však hodně pomalý, odezva na stisknutí položky na dotykové obrazovce trvala nepříjemně dlouho a rozlišení by si nezadalo nejvýše s pár let starými smartphony. Design je poměrně kontroverzní, až archaicky působí černé tlačítko pro otevírání kufru v pravém zadním světle. 84 kW z atmosférického motoru lze spojit i se čtyřstupňovým automatem, 101 kW z přeplňovaného čtyřválce může dostat automat o šesti stupních.

 

Právě se děje

Další zprávy