Jan Matoušek
10. 10. 2018 13:11
Před dvaceti lety začaly Evropu ve velkém zaplavovat korejská auta, která se s každou další generací zlepšovala tak rapidně, že dnes dosahují úrovně zavedených evropských konkurentů. O něco podobného by se rády pokusily i další automobilky z Asie. Zatímco Vietnam je v automobilovém průmyslu prakticky zelenáčem, Čína je naopak již řadu let jednou z jeho dominantních součástí. V Evropě ale nadvakrát neuspěla, přesto to tamní automobilky nevzdávají a zkouší to potřetí. V Paříži jsme měli možnost prohlédnout si vietnamské automobily VinFast a čínské vozy GAC. Podívejte se do galerie.
Hlavní novinkou GAC v Paříži je SUV GS5. To by se dalo velikostí přirovnat někam k Seatu Tarraco nebo Škodě Kodiaq. Na první pohled nevypadá GS5 vůbec špatně, design nekopíruje evropské či japonské zavedené automobily, jak jsme byli u čínských vozů v minulosti zvyklí. Zaujme především velká maska chladiče, která má, typicky pro Čínu, velké množství chromu. Jinak ale lesklého materiálu na karoserii tolik není. Interiér jsme si bohužel mohli prohlédnout jen přes okno, GAC svou zbraň pro evropskou expanzi zamkl. Minimálně vizuálně má vůz velkou obrazovku multimediálního systému, která je ale zakomponovaná do palubní desky. Něco podobného ostatně má většina čínských aut. Pod kapotou je přeplňovaná benzinová patnáctistovka v kombinaci s automatem Aisin.