Jan Matoušek
10. 10. 2018 13:11
Před dvaceti lety začaly Evropu ve velkém zaplavovat korejská auta, která se s každou další generací zlepšovala tak rapidně, že dnes dosahují úrovně zavedených evropských konkurentů. O něco podobného by se rády pokusily i další automobilky z Asie. Zatímco Vietnam je v automobilovém průmyslu prakticky zelenáčem, Čína je naopak již řadu let jednou z jeho dominantních součástí. V Evropě ale nadvakrát neuspěla, přesto to tamní automobilky nevzdávají a zkouší to potřetí. V Paříži jsme měli možnost prohlédnout si vietnamské automobily VinFast a čínské vozy GAC. Podívejte se do galerie.
Že budou hlavní zbraní GAC při dobývání Evropy SUV, je nasnadě. Číňané to ale zkouší i s MPV GM8. Pět metrů na délku, tři metry mezi nápravami - tohle auto je prostě koráb. Ostatně má tři řady sedadel, přičemž minimálně vystavený kousek měl ve druhé řadě kapitánská křesla. Samozřejmě s masážní funkcí, vyhříváním a odvětráváním i výsuvnou podnožkou. To je prostě poznávací znamení čínských aut. Bohatá výbava za nízkou cenu, ačkoliv přesné sumy nikdo z GAC prozradit nechtěl. Do GM8 se dalo sednout, a kdo by čekal tvrdé plasty a zápach lepidla, byl by překvapen.
MPV dostalo dvoubarevnou kabinu, kožené čalounění, na pohled docela kvalitní slícování a především nijak výstřední tvary. Mezi budíky je displej, středová konzole má obrazovku ve stylu Kie Sorento a na středovém tunelu ční volič automatu. Ten je spojen s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 148 kW. Diesely ani do takto velkých aut Číňané neplánují. Možná až příliš výrazný byl v kabině zápach pravděpodobně leštěnky či osvěžovače, což ale není přímo chyba výroby vozu jako spíše vystavovatelů. Na tento problém jsme ostatně narazili i v dalších modelech značky.