Čínské automobilky již nebudí posměch a nesmrdí. Prorazit v Evropě zkouší i Vietnam

Jan Matoušek Jan Matoušek
10. 10. 2018 13:11
Před dvaceti lety začaly Evropu ve velkém zaplavovat korejská auta, která se s každou další generací zlepšovala tak rapidně, že dnes dosahují úrovně zavedených evropských konkurentů. O něco podobného by se rády pokusily i další automobilky z Asie. Zatímco Vietnam je v automobilovém průmyslu prakticky zelenáčem, Čína je naopak již řadu let jednou z jeho dominantních součástí. V Evropě ale nadvakrát neuspěla, přesto to tamní automobilky nevzdávají a zkouší to potřetí. V Paříži jsme měli možnost prohlédnout si vietnamské automobily VinFast a čínské vozy GAC. Podívejte se do galerie.

Nejmenším vystavovaným SUV je GAC GS3 (oranžové auto). Má 4350 mm na délku a 2560 mm mezi nápravami. Opět se dá o autě tvrdit, že je poměrně svébytné, ačkoliv například propojení zadního okna s bočním prosklením jsme již na některém z evropských konkurentů viděli. Kabině opět dominuje displej infotainmentu, nad nímž je originálně ještě jeden menší displej, zobrazující například čas. Benzinový motor pod kapotou má 84, respektive 101 kW s přeplňováním.

Přímým konkurentem Škody Karoq by se mohlo stát SUV GS4 (bílý vůz) s rozvorem 2640 mm a délkou 4525 mm. Podobně jako menší GS3 má i tento vůz vizuálně propojené prosklení na boku a vzadu, nechybí ani spousta chromovaných doplňků. Kabina je střídmější než ta u menšího modelu, opět ale nechybí infotainment. Zopakovat můžeme to, co se vztahuje ke všem vozům GAC. Za volantem se sedí příjemně, materiály jsou oproti někdejším čínským vozům o mílové kroky vpředu. Jestli to ale bude stačit na konkurenci z Evropy, je otázkou. Výkon vozu je 101 nebo 112 kW, silnější verze s přeplňováním nabídne i čtyřkolku.

 

Právě se děje

Další zprávy