Ještě nikdy si Češi nezaregistrovali podle statistik Svazu dovozců aut v únoru tolik nových aut jako letos - celkem jich přibylo 19 299, o osmnáct procent více než ve stejném období loni.
Lépe než celý trh si vedla nejúspěšnější značka na něm. Škoda Auto si polepšila o 22 procent. Bezmála každé třetí nové prodané auto v Česku vozí ve znaku okřídlený šíp. Škodě patří i první čtyři příčky v žebříčku nejúspěšnějších modelů. Za první Octavii a druhou Fabii se před Rapid posunul na bronzovou příčku třetí Superb.
Škoda se vzdálila největším pronásledovatelům. Volkswagenu se únor nepodařil zdaleka tak jako loni, meziročně ztratil téměř sedmnáct procent. Třetí Hyundai se po nevyvedeném lednu v únoru dostal do plusu, ale jen o dvanáct procent.
Níže si můžete prohlédnout žebříček nejúspěšnějších značek v únoru. Pořadí v závorce je umístění v letošním roce po dvou měsících:
1. (1.) Škoda 6316
2. (2.) Volkswagen 1864
3. (3.) Hyundai 1491
4. (4.) Ford 1176
5. (5.) Dacia 843
6. (7.) Kia 771
7. (6.) Peugeot 750
8. (8.) Renault 729
9. (10.) Seat 617
10. (9.) Opel 593
Kliknutím na aktivní názvy značek otevřete přehled jejich nejprodávanějších modelů včetně ceníků, výbav, technických dat, redakčních testů a dalších podrobností.
Dramatický meziroční nárůst jsme v únoru zaregistrovali u Jeepu, který prodal 119 aut místo loňských 52, téměř na dvojnásobek si meziročně polepšily Volvo a Honda. Ze značek první desítky se nejvíce dařilo Peugeotu (+57 %) a Kie (+40 %).
Naopak kromě Volkswagenu nebudou na únor v dobrém vzpomínat ani u Nissanu (-11 %), Dacie (-3 %) nebo Toyoty (-2 %). Zajímavé je, že Mercedes v souboji německých luxusních značek porazil Audi i BMW.
Po prvních dvou měsících letošního roku roste český trh téměř o 15 procent. Škoda je v plusu o více než 25 procent, Jeep o 78 procent, Audi o 72 procent, Mazda o 58 procent. Z první desítky si polepšily všechny značky až na Volkswagen a Hyundai.