Takový je alespoň plán, o němž na základě informací z koncernu píšou zahraniční odborná média. Brandstätter získá vyšší moc než dosud: zodpovídat se mu budou Markus Schäfer za Škodu, Wayne Griffiths za Seat/Cupru a Carsten Intra za Volkswagen Užitkové vozy. Podporu mu zajistí nový koncernový šéfstratég Andreas Walingen.
Cílem je snížit konkurenci mezi jednotlivými značkami a lepší koordinací zvýšit efektivitu práce. V současné době existují v rámci koncernu VW tři skupiny značek. "Sportovní a luxusní" zahrnují Porsche a Bugatti a na starosti je má šéf prvně jmenované Oliver Blume. Skupinu "Premium" (Audi, Bentley, Lamborghini) vede šéf Audi Markus Duesmann a objemové "brandy" (VW, Škoda, Seat a VW Užitkové vozy) má pod palcem předseda koncernového představenstva Herbert Diess.
Pověřením Brandstättera si Diess uvolní ruce, pozice mu sice zůstane, ale zasáhnout by měl jen v případě neshod. Jeho původní plán byl ale jiný. Měly vzniknout dvě pozice provozních ředitelů. Oba měli být koncernovými veterány, jeden měl mít na starosti prémiové a luxusní a druhý objemové značky.
Podle informací Automotive News Europe se ale původní plán ukázal jako příliš komplikovaný a hlavně neprošel skrze složitou mocenskou strukturu v ústředí koncernu. V současné době je prý mimo hru, změní se jen pozice Brandstättera.