Češi kupují nová auta, automobilky hlásí 111 tisíc prodaných

ČTK ČTK
Aktualizováno 5. 8. 2014 17:00
Ve dvou případech ze tří šlo o firemní automobily. Nejúspěšnější jsou Škoda, Volkswagen a Hyundai.
Takřka každý třetí nový vůz, který se prodá v Česku, je Škoda.
Takřka každý třetí nový vůz, který se prodá v Česku, je Škoda. | Foto: Radek Pecák

Praha - Prodej nových osobních aut v tuzemsku letos od ledna do července meziročně stoupl o 17 procent na 111 758 vozů. První skončila Škoda před Volkswagenem, třetí je Hyundai. Oznámil to Svaz dovozců automobilů.

Škoda Auto získala na trhu s 34 117 nově zaregistrovanými automobily podíl 30,5 procenta, Volkswagen prodal 10 582 vozů a Hyundai o 139 aut méně. Následují značky Ford, Dacia a Peugeot.

"Prázdninové měsíce patří z hlediska zákaznické aktivity v rámci roku logicky spíše k těm slabším, o to větší hodnotu pro nás tento citelný růst představuje," uvádí šéf prodejní organizace Škody v ČR Luboš Vlček.

Více než 55 procent tvořily vozy s benzinovými motory, 42 procent diesely a necelé jedno procento auta na LPG. Celkem se také prodalo 71 elektromobilů. Podíl firemních vozů činil téměř 64 procent. První registrace dovezených ojetých aut meziročně poklesly o šest procent.

Prodej lehkých užitkových automobilů se v uvedeném období zvýšil o 18 procent na 7168 vozů a podobným tempem se zvýšil i prodej nákladních aut na 5090 vozů. Prodej autobusů se od ledna do července zvýšil o více než pětinu na 524 vozidel. Prodej motorek naopak o dvě procenta klesl na 11 876 strojů.

 

Právě se děje

Další zprávy