Pokud hledají tuzemští zájemci o ojeté automobily svůj vysněný kus na internetu, pak si do příslušného okénka nejčastěji zadávají výraz Škoda Octavia Combi.
Výběr pak dále zpřesňují údajem, že má jít o zhruba desetiletý vůz s cenou do 100 000 Kč.
Vyplývá to ze statistiky serveru Sauto.cz
Mezi další značky, o které je největší zájem, patří Volkswageny a BMW.
"Ojetinu Škoda, nejčastěji modely Octavia, Fabia nebo Superb, si od července do září na Sauto zájemci zobrazili ve více než 33 milionech případů, Volkswagen zaznamenal kolem 22,5 milionu zhlédnutí hlavně s modely Passat, Golf a Sharan. BMW si nechalo zobrazit 16,5 milionu zájemců o vůz, nejčastěji lidé hledali řady 3, 5 a 7," informuje server v tiskové zprávě.
Combi je dvakrát více žádané než liftback
"Důvodem, proč lidé shánějí Škodovky, je například snadná dostupnost servisu a náhradních dílů, které bývají u jiných značek nedostatkovým zbožím," uvedl manažer Sauto Michal Zadák.
To, že Češi vyhledávají vozy s velkým prostorem pro posádku i zavazadla, dosvědčuje fakt, že karosérie kombi byla vyhledávaná dvakrát tak často než hatchback.
Roste rovněž poptávka po velkoprostorových vozech vypu MPV. To, pro změnu, vyplývá ze statistiky největšího tuzemského autobazaru AAA.
Zájem o MPV vzrostl v AAA o 60 procent
Během prvních deseti měsíců tohoto roku totiž prodaly bazary AAA AUTO v Čechách 2 478 vozů MPV, což představuje nárůst o 60 % oproti stejnému období minulého roku.
Nejvíce žádanými vozy MPV jsou letos Renault Megane Scenic, Citroen Xsara Picasso a na třetím místě se umístil Opel Zafira. Pětici nejprodávanějších modelů uzavírají Škoda Roomster a Ford Focus C-Max.
Lidé se stále často ptají na modely se sedmi sedačkami, současně však požadují, aby třetí řadu bylo možné sklopit do podlahy. To je důvod obliby Opelu Zafira či Citroënu C4 Grand Picasso.