Prodeje rostou, ceny ale nepadají. Proč jsou elektrická auta dražší než v minulosti?

Jan Matoušek Jan Matoušek
Aktualizováno 20. 12. 2019 22:29
Bez elektrifikace se automobilky ve světě stále se zpřísňujících nařízení kolem emisí minimálně v Evropě neobejdou. Nabídka nejen čistých elektromobilů, ale i hybridů a plug-in hybridů proto v posledních letech rychle roste. Zájem o ně ale limituje řada faktorů - tím největším je cena. Dalo by se předpokládat, že s rozšířením elektromobility budou ekologická auta levnější. Jaká je ale realita?
Foto: Škoda Auto

Jak jsme již naznačili, situace se prodejně na českém trhu v příštím roce pravděpodobně výrazně zlepší. A potvrzuje to i vedoucí partner společnosti EY pro automobilový sektor v regionu střední, východní a jihovýchodní Evropy a střední Asie Petr Knap. "Příští rok očekávám poměrně zásadní nárůst prodejů, kdy lídr domácího trhu, Škoda, začne dodávat jak plně elektrické Citigo, tak plug-in hybridní Superb. Výrazně se rozšíří také nabídka dalších značek," předpovídá.

Objednávat oba modely je možné již teď, Citigo-e iV aktuálně stojí 479 900 korun s tím, že automobilka nabízí navíc wallbox s instalací zdarma nebo slevu 30 tisíc korun. Plug-in hybridní Superb iV přijde na minimálně 881 900 korun jako liftback nebo 911 900 korun jako kombi. Z dalších novinek, které příští rok vstoupí na trh, je možné jmenovat také již zmíněné elektrické modely PSA Peugeot e-208 a Opel Corsa-e nebo Volkswagen ID.3. U nich ale ceny zatím nebyly stanoveny.

 

Právě se děje

Další zprávy