Místo rodinného MPV dodávka. Může Volkswagen Caddy Maxi nahradit dosluhující Sharan?

Jan Matoušek Jan Matoušek
13. 1. 2021 6:02
Klasická MPV v Evropě dále vymírají. A zdaleka se to netýká jen těch kompaktních. Postupně končí i někdejší stálice v podobě velkých minivanů. Jejich místo, stejně jako u kompaktů, zaujímají osobní dodávky. Nejde přitom jen o auta typu Volkswagen Multivan. Na velikost Sharanu, Alhambry nebo Galaxy se dotáhl i prodloužený VW Caddy Maxi, který přichází na český trh za ceny od 607 tisíc korun.
Foto: Volkswagen

Volkswagen Caddy Maxi

Caddy Maxi se na první pohled příliš neodlišuje od klasického modelu Caddy. Má stejný design, výbavu i technický základ vycházející z platformy MQB. Blíží se zkrátka výrazně osobním vozům. Pohled z profilu nicméně napoví, že ta hlavní změna se odehrála v oblasti délky karoserie.

Verze Maxi má totiž délku 4853 mm, to je o 353 mm více než klasický model. Ruku v ruce s tím se natáhl i rozvor náprav o celkem 215 mm na 2970 mm. Šířka naopak zůstala stejná a do výšky auto narostlo jen lehce. Znamená to ovšem, že Caddy Maxi přerostlo i klasické velké MPV Sharan. To má délku 4854 mm a rozvor náprav 2920 mm. Jakkoliv nepřímo tak může představovat alternativu tomuto rodinnému dostavníku.

Technická data

Rozměry (d/š/v) 4853/1855/1800 mm
Rozvor náprav 2970 mm
Zavazadlový prostor 446/1057/3105 l
Dostupné motory 1.5 TSI (84 kW), 2.0 TDI (75/90 kW)

Adekvátně rozměrům vnějším narostly i rozměry vnitřní. Maxi je standardně sedmimístné, automobilka však umožňuje nakonfigurovat i verzi, která dvojici sedadel ve třetí řadě nemá. Kufr i při plném obsazení pojme 446 litrů nákladu. Při sklopené třetí řadě sedadel je k dispozici 1057 litrů a v jen dvoumístné konfiguraci je až po strop 3105 litrů místa pro náklad. Sharan je těmito hodnotami poměrně výrazně překonán.

Pokud jde o prostor pod kapotou, tam automobilka sází především na turbodiesel 2.0 TDI. Ten se nabízí ve variantě s výkonem 75 nebo 90 kW, přičemž silnější má vedle šestistupňového manuálu volitelně k dispozici i sedmistupňový dvouspojkový automat. Alternativu představuje benzinová patnáctistovka TSI o výkonu 84 kW, rovněž volitelně s dvouspojkovým automatem DSG.

 

Právě se děje

Další zprávy