Britové měřili spotřebu elektroaut v létě a v zimě. Komu stoupla o čtyřicet procent?

Martin Frei Martin Frei
23. 12. 2022 6:06
Redaktoři magazínu What Car shromáždili na závodním okruhu devět elektromobilů a v přesně definovaném jízdním cyklu změřili spotřebu. Poprvé v červenci, podruhé v prosinci. Jde o nejpřehlednější srovnání za letošní rok, a přestože ostrovní zima je mírnější než naše, výsledky stojí za pozornost. Vliv počasí na spotřebu se mezi jednotlivými modely překvapivě liší.
Foto: Aktuálně.cz

Kia EV 6

Specifikace: Prodloužený dojezd, zadní pohon
Využitelná kapacita baterie: 72,5 kWh
Spotřeba podle cyklu WLTP: 16,5 kWh/100 km
Spotřeba v zimním testu: 20,5 kWh/100 km
Zimní spotřeba proti cyklu WLTP: 22 %

Navzdory velmi živé dynamice dosahuje Kia příznivé spotřeby energie. Zimní příplatek je skromnější než u Audi Q4 a Fordu E-Mach. A dokonce i než u Škody Enyaq, s níž tato specifikace EV6 sdílí pohon pouze jedné nápravy.

 

Právě se děje

Další zprávy