„Už nic nebrání zkouškám prototypů na veřejně přístupných pozemních komunikacích," zní jednoznačný závěr nezávislé organizace TÜV SÜD. Firma Bosch tedy začala testovat svůj systém na německých dálnicích s cílem vyzkoušet a dále vylepšit tyto vozy podle běžných jízdních situací.
Prvním krokem je samozřejmě autonomní jízda po dálnici. Ta je totiž nejjednodušší, protože se zde nevyskytují křižující, ani protijedoucí vozidla, nebo chodci. Ovládání vozidla mají na starosti asistent pro jízdu v jízdním pruhu, adaptivní tempomat a asistent pro vybočení z jízdního pruhu. Potřebné informace o okolí vozidla zaznamenávají radarové senzory a kamery Bosch. Poznatky z reálného provozu mají například zlepšit funkci samočinného popojíždění v koloně.
I přes již odzkoušenou techniku nelze nic nechat náhodě, a proto ve všech testovacích vozech sedí školení řidiči. Testovacích jízd se smí účastnit pouze zaměstnanci, kteří se důvěrně seznámili s bezpečnostním konceptem a absolvovali speciální řidičský výcvik. Musí být například schopni mimořádně rychle reagovat v potenciálně kritických situacích.
Na bezpečnostních a asistenčních systémech, které jsou základem automatizované jízdy, pracuje u firmy Bosch přes 5000 inženýrů. Současným cílem projektového týmu je bezpečná integrace nových funkcí s jejich senzory, řídicími jednotkami a akčními členy do celkového systému automobilu. Celý proces je rozdělen mezi kalifornské Palo Alto, kde probíhá vývoj funkcí, a švábský Abstatt, kde je realizována systémová integrace komponentů.