Letos začíná BMW prodávat svůj model řady 2 s pohonem předních kol, což lze jistě označit za revoluční počin. Druhou, možná jen o něco méně významnou novinkou je rozhodnutí o výrobě pětidveřového hatchbacku dceřiné firmy Mini. Stalo se tak poprvé v historii tohoto kultovního minivozu.
Nyní již jsou známy technické informace o tomto automobilu. Jak se dalo očekávat, vůz se prodloužil o nemalých 161 milimetrů. Konstruktéři v porovnání s třídveřovou verzí natáhli jak rozvor (o 72 milimetrů), tak o zhruba devět centimetrů i zadní převis.
V něm se tak skrývá zavazadlový prostor 278 litrů, což už je hodnota obvyklá u těchto malých městských vozů.
Současně se rovněž zvětšilo místo pro kolena zadních cestujících.
Automobil budou pohánět stejné motory jako třídveřové Mini.
Verze Cooper dostane pod kapotu benzinový tříválec s výkonem 136 koní, verze Cooper S pak dvoulitrový čtyřválec. Jeho výkon činí 192 koňských sil.
Dieselové varianty budou opět dvě. U Cooperu D bude kola roztáčet tříválec (116 koní) a u Cooperu SD turbodiesel s výkonem 170 koní.
U všech motorů se normovaná spotřeba vtěsná pod hranici šesti litrů na sto kilometrů, nejúspornější bude samozřejmě slabší dieselová verze. Tabulka s technickými údaji uvádí spotřebu v rozmezí 3,6-3,7 litru na sto kilometrů.
Nejsvižnější svezení nabídne opět Cooper S, který zrychluje z 0-100 km/hod za 6,9 sekundy a maximální rychlost má 232 kilometrů v hodině.