Oproti prvnímu BMW M pětkové řady je to nejnovější, páté v pořadí, o více než tři sta koní silnější a o necelých 90 kilometrů v hodině rychlejší.
Maximální rychlost BMW M5 v pátém vydání, jehož studie se představila na jaře v Šanghaji, a které bude mít svou výstavní premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, bude tedy 305 kilometrů v hodině.
To samozřejmě, pokud si majitel připlatí za paket M Driver, jinak dostane svoji "empětku" s omezovačem nastaveným na obligátních 250 kilometrů v hodině.
Cena zatím známa není
První majitelé nejrychlejšího sedanu, který mnichovská automobilka nabízí, by se z jeho vlastnictví měli radovat někdy na sklonku tohoto roku. Uplyne tedy přibližně rok a půl od doby, kdy z výrobních pásů sjelo poslední BMW M5 předcházející generace. Cenu ovšem zatím BMW neoznámilo.
Pod kapotou už nebude atmosférický desetiválec, nýbrž v rámci decentního downsizingu dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec. Ten už se představil ve sportovně užitkovém X5 M a také v poloterénním kupé X6M.
Nejen motorem se ale bude lišit BMW M5 od klasického sedanu BMW řady. Za zmínku stojí robustnější nárazníky, ventilační otvory v předních blatnících pro odvod ohřátého vzduchu z motorového prostoru, čtveřice koncovek výfuků a devatenáctipalcová litá kola s pěti zdvojenými paprsky.
Spotřeba pod deset
Agregát dosahuje výkonu 560 koní (412 kW) v rozmezí od 6 000 do 7 000 ot./min. a točivého momentu 680 Nm, a to již od 1 500 ot./min. Výkon tedy oproti minulé generaci narostl o 10 % a točivý moment o 30 %. Ekologicky smýšlející určitě potěší informace, že tabulková spotřeba poklesla o 30 %. Je už dokonce pod hranicí deseti litrů na sto kilometrů jízdy, i když o pouhou desetinku litru.
Z nuly na 100 km/h zrychlí nové BMW M5 (F10) za 4,4 s a hranice 200 km/h dosáhne již za 13 sekund. Ve srovnání s největším konkurentem, kterým je Mercedes-Benz E63 AMG, je hodnota zrychlení z nuly na stovku sice o dvě desetiky sekundy horší, avšak maximální rychlost je vyšší o 5 kilometrů v hodině. Mercedes zase boduje o desetinku litru nižší tabulkovou spotřebou.
Točivý moment přenýší na zadní kola sedmistuňová dvojspojková převodovka.
Novinkou je možnost nastavit si do paměti palubní soustavy M Drive dvě individuální nastavení některých parametrů . Mezi nimi je například odezva plynového pedálu a řízení, charakteristika řazení, tlumení a stabilizačního systému DSC.