BMW loni prodalo v Česku nejvíc elektromobilů ze všech. Letos se soustředí na hybridy do zásuvky

Ondřej Běhal
26. 2. 2016 12:11
Německý výrobce luxusních automobilů BMW se loni stal nejúspěšnějším prodejcem elektromobilů na českém trhu. Celkem se mu podařilo prodat 94 nových vozů i3. Letos chce tuto pozici obhájit a významně posílit i u dalšího ekologického pohonu - hybridů do zásuvky, tedy aut, která kombinují klasický spalovací motor s elektromotorem a jejich baterie se dají dobíjet i ze sítě.
BMW 330e Sedan je plug-in hybrid, dá se tedy nabíjet i ze zásuvky.
BMW 330e Sedan je plug-in hybrid, dá se tedy nabíjet i ze zásuvky. | Foto: BMW

Časy, kdy bylo BMW synonymem pro výrobce sportovně laděných vozů s vysokou spotřebou paliva už jsou dávno pryč. Současná šíře nabídky luxusní německé značky zahrnuje mimo jiné i množství ekologických automobilů. Přesto informace, že právě BMW bylo loni na českém trhu nejúspěšnějším prodejcem elektromobilů, bude znít pro spoustu lidí překvapivě.

BMW i3
BMW i3 | Foto: Radek Pecák

Statistiky Svazu dovozců automobilů ale mluví jasně. Díky 94 prodaným kusům elektromobilu i3 (jeho podrobný test čtěte zde) je BMW loni nejúspěšnější "elektro značkou" před Volkswagenem (91) a Nissanem (60).

"Jsme na to pyšní a chceme úspěch letos obhájit," tvrdí ředitel BMW pro Českou republiku, Rakušan Harald Hölzl. "Navíc se letos hodně zaměříme na další ekologický segment trhu - plug-in hybridy," dodal Hölzl.

Hybridní auta kombinují provoz na klasický spalovací motor a elektromobil. Plug-in hybridy navíc mají možnost baterie dobíjet nejen při brzdění přeměnou kinetické energie na elektřinu, ale také ze sítě. Mohou tak na elektřinu ujet mnohonásobně větší vzdálenost než klasické hybridy.

BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer | Foto: BMW

BMW uvede v březnu na český trh plug-in hybrid na bází rodinného velkoprostorového vozu BMW 2 Active Tourer s označením 225xe. O pohon se podělí tříválcový benzinový turbomotor a elektromotor. První z nich bude roztáčet přední nápravu, druhý tu zadní. Proto v označení najdete písmeno "x" znamenající u BMW pohon všech kol.

Výrobce slibuje spotřebu dvou litrů benzinu na každých sto kilometrů. Tady je ale háček. Takové spotřeby můžete dosáhnout za prvé pouze s muší nohou, a za druhé výhradně tehdy, když máte na začátku jízdy baterie plně nabité. A to při delší cestě znamená pouze na první stovce kilometrů. Auto už má českou cenu - 951 600 korun.

Plug-in hybrid na bází sedanu řady 3 přijede také v březnu a bude mít označení 330e. Tady bude benzin polykat větší čtyřválec a jak on tak elektromotor budou všechnu sílu posílat na zadní kola - jak to bývalo dříve zvykem u každého BMW. Jeho spotřeba v kombinovaném provozu činí podle výrobce dokonce pouze 1,9 l benzinu na 100 km. Také tady už známe cenu - 1 133 600 korun.

Ani jeden z výše popsaných plug-in hybridů není žádný louda. Oba dosahují maximálních rychlostí vyšších než 200 km/h a z místa na 100 km/h zrychlují za méně než sedm vteřin.

BMW 740e
BMW 740e | Foto: BMW

Tím letošní hybridizace BMW na českém trhu nekončí. V červnu se začne prodávat plug-in hybrid odvozený od největší manažerské limuzíny - nové řady 7. Dostane označení 740e a bude k dispozici s pohonem zadních i všech kol, v krátké i prodloužené verzi. 

Benzinový motor a elektromotor společně vyvinou výkon až 240 kW, který manažerské superauto katapultuje z místa na stovku už za 5,5 s. Čistě na elektřinu může jet 740e až rychlostí 140 km/h. Kombinovaná spotřeba činí podle výrobce jen 2,1 l benzinu na 100 km.

 

Právě se děje

Další zprávy