BMW 1 podruhé. Na startování klíčkem zapomeňte

Radek Pecák Radek Pecák
8. 6. 2011 3:22
Všechny motory budou mít twin turbo
Foto: BMW

Je větší, má více prostoru pro zavazadla, ale jinak se toho zase tolik nezměnilo. I designový posun nového BMW řady 1, o němž nyní bavorská automobilka prozradila skoro vše, je v porovnání s dosluhujícím modelem poměrně malý.

Zůstává dlouhá kapota, pohon zadních kol a samozřejmě kroužky ve světlometech.

Karoserie druhé generace je o 85 mm delší, rozvor se zvětšil o 30 mm, rozchod předních kol narostl o 51 mm, zadních kol o 72 mm. Také šířka je o 17 mm zvětšená. Jen hodnota výšky vozu zůstala nezměněna.

Pohled zezadu
Pohled zezadu | Foto: BMW

Zavazadlový prostor narostl o deset procent z 330 na 360 litrů.

Zajímavostí nepochybě je, že pro nastartování nového BMW 1 v jakémkoli stupni výbavy a s jakýmkoli motorem už nebude nutné zasunovat klíček. Vždy bude k dispozici startovací tlačítko a postačí mít klíček kdekoli uvnitř vozu.

Umí také číst značky

Stejně jako ostatní přední výrobci i BMW do svého nejmenšího vozu začne montovat nejrůznější bezpečnostní asistenty. Například asistent dálkových světel, adaptivní světlomety, parkovací asistent, couvací kameru, systém varující před nechtěným opuštěním jízdního pruhu s funkcí varování před rychle se blížící překážkou, tempomat s brzdnou funkcí a ukazatel dopravních limitů a zákazu předjíždění.

Vůbec poprvé jsou všechny motory BMW řady 1 přeplňované pomocí technologie BMW TwinPower Turbo. Bude nabízena nová generace zážehového motoru 1,6: BMW 116i s výkonem 100 kW/136 k a BMW 118i 125 kW/170 k.

Interiér
Interiér | Foto: BMW

Od základu přepracované byly rovněž vznětové motory 2,0 l: BMW 116d s 85 kW/116 k, BMW 118d se 105 kW/143 kW, BMW 120d se 135 kW/184 k.

Ekologická verze bude později 

Později  přijde do prodeje také model BMW 116d EfficientDynamics Edition, který vypouští do ovzduší jen 99 g/km CO2.

Vliv na spotřebu bude mít řada dalších opatření: Konkrétně systém regenerace kinetické energie, elektromechanický posilovač řízení, ukazatel optimálního řazení (manuální převodovky), aktivní klapky v masce chladiče, účinnější diferenciál či samočinně odpojovatelný kompresor klimatizace. Parametricky je řízené olejové, ale také elektrické palivové čerpadlo. V kombinaci s manuálními i samočinnými převodovkami disponuje vůz také funkcí Auto Start/Stop.

Spotřebu snižuje rovněž režim ECO PRO, který po aktivaci tlačítkem změní charakteristiku motoru, topení, klimatizace či vyhřívání zrcátek a sedadel. Výsledná úspora se formou prodlouženého dojezdu zobrazuje na displeji. 

 

Právě se děje

Další zprávy