Auto, které naučilo Čechy kupovat korejské vozy, končí. Daewoo Matiz vydrželo ve výrobě 20 let

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 6. 2018 6:43
Ani Hyundai, ani Kia. První skutečně populární jihokorejskou značkou v České republice bylo Daewoo. Začalo to ještě před rokem 1989, kdy se na československý trh dostalo několik kusů modelu Racer. S přeměnou trhu se korejská automobilka na chvíli stáhla, koncem devadesátých let ale vytáhla z rukávu eso - minivůz Matiz, který byl dostatečně obratný ve městě a dostatečně prostorný uvnitř. K tomu měl italský design a dobrou cenovku. Proto auto pravidelně zaujímalo přední příčky prodejů. V roce 1999 to bylo dokonce nejprodávanější dovážené auto v Česku. Matiz teď po dvaceti letech končí. Připomeňte si, kolik kdysi stál i pod kolika různými značkami vznikal.
Foto: Výrobci

Začalo to Fiatem

Příběh Daewoo Matiz se začal psát už v roce 1992 na turínském autosalonu. ItalDesign tam představil koncept Lucciola, který byl zamýšlený jako nástupce Fiatu Cinquecento. Vůz dostal jen troje dveře, stahovací střechu nad předními i zadními sedadly a především moderní hybridní ústrojí. To sestávalo z naftového motoru o výkonu 5,5 kW a dvou elektromotorů, pro každé zadní kolo jeden, o výkonu dohromady 14 kW. Auto umělo vyvinout rychlost 100 km/h a ujet 8 hodin v hybridním režimu a až 50 km čistě na elektřinu. Italové nakonec o vůz zájem neměli, design však koupilo Daewoo a po úpravách z něj udělalo Matize.

 

Právě se děje

Další zprávy