Již druhou modernizaci připravily značky Toyota, Peugeot a Citroën pro svá miniauta vyráběná v továrně TPCA v Kolíně.
Premiéru si nové Aygo, C1 a 107 odbudou příští týden na autosalonu v Bruselu.
Zvenčí modernizaci poznáte hlavně podle nových předních nárazníků. Vyšší výbavy také budou denní světla z LED diod.
V interiéru jsou nové volanty, nová autorádia a páčky pro řazení na volantu, pokud si koupíte verzi s robotizovanou převodovkou. Nové jsou také potahy sedaček, hlavice řadící páky a další drobnosti.
Motor je také předělaný
Pod kapotou nadále zůstal litrový tříválec japonské konstrukce, který ovšem prošel modernizací.
Japonští konstruktéři přepracovali tvar spalovací komory, který se odrazil ve zvýšení kompresního poměru z 10,5 na 11,0:1 a zlepšení účinnosti spalování. Kvůli vyšší životnosti se používají zapalovací svíčky s iridiovými elektrodami.
Spotřeba paliva se snížila na 4,4 l/100 km3 a emise CO2 činí pouze 102 g/km3.
Toyota AYGO se poprvé bude nabízet i v novém provedení ECO. Upravená verze má delší třetí převodový stupeň a používá pneumatiky s nižším koeficientem valivého odporu, přispívající ke snížení valivého odporu za jízdy o plných 14 %. Spotřeba paliva poklesla na 4,3 l/100 km3 a emise CO2 činí v tomto případě jen 99 gramů CO2 na kilometr jízdy.
Auta se v Kolíně již začínají vyrábět a na trh se dostanou postupně během února a března.
Peugeot sází na ženy
Peugeot, který je ze všech trojčat nejprodávanější, nabídne v březnu i speciální designovou verzi pro ženy s názvem "ENVY". Bude se nabízet ve švetskové nebo černé barvě a karosérie bude ozdobena speciálními dekorativními prvky s motivem rozkvetlých třešňových květů.
Polepy najdeme na zadních dveřích, kapotě i víku zavazadlového prostoru.