Za růstem průměrného věku v registru vozidel stojí dovozy přestárlých ojetin, klesající trh nových vozů i stabilně nízký počet vyřazovaných starých aut. "Do roku 2019 se stáří vozového parku zvyšovalo poloviční rychlostí než v posledních letech. Roční přírůstky se v posledních letech mírně snižují, počet vyřazovaných zůstává na přibližně stejné úrovni," uvedl tajemník svazu Josef Pokorný.
Poslední statistiky evropského sdružení ACEA uvádějí za celou EU průměr vozového parku 11,8 roku, Německo má 9,8 roku, Francie 10,3 roku, Itálie 11,8 roku a například Slovensko s Polskem 14,3 roku. Stáří provozovaných vozidel má významný vliv na počet zraněných a usmrcených při dopravních nehodách a na znečišťování ovzduší.
Nejstarší kategorií vozidel na českém trhu zůstávají motocykly s průměrem 34,2 roku. Jejich počet v registru vozidel se loni zvýšil zhruba o 38 500 na 1,288 milionu. Následují traktory s průměrem 32,6 roku.