Sbohem a šáteček. Tato auta se loni přestala vyrábět, na některá si ani nevzpomenete

Loni skončila výroba Dodge Challenger, který se ukázal už v roce 2008.
Oslava čtvrtstoletí a konec. Audi loni nadělilo kupé nebo roadsteru TT poslední limitovanou sérii Iconic, vycházející z vrcholného provedení RS, a tím za ním v Györu zavřelo pomyslná vrata továrny. Pokud se někdy podobný typ automobilu do nabídky čtyř kruhů vrátí, bude to nejspíše výhradně s elektrickým pohonem.
A stejný osud jako TT stihl i desetiválcový supersport R8, který sdílel mechaniku s Lambroghini Huracán. Audi za 17 let vyrobilo dvě generace s uzavřenou i otevřenou karoserií. O nástupci se spekuluje, výhradně ale s elektrickým pohonem.
Věděli jste, že se ještě loni vyrábělo BMW řady 6 GT? Liftback vyšší střední třídy s kufrem větším než u řady 5 Touring měl premiéru v roce 2017 a vycházel z předešlé řady 5 GT. Širokou popularitu si ale mezi zákazníky nezískal, jeho produkce tak skončila spíše v tichosti, bez velkých fanfár. Že nástupce nedostane, je nasnadě.
Naopak pořádně hlasitě a nápadně se s bez nadsázky ikonickými modely rozloučil Dodge. Ke konci loňského roku se zastavily kvůli emisím výrobní linky Chargeru (na tomto snímku) a Challengeru (na následující fotce) s benzinovými motory Hemi, a to včetně verzí Scat pack, Hellcat nebo Demon. Americký výrobce všechna loni vyrobená auta těchto modelových řad opatřil plaketou "Last call", vzniklo také několik specifických sérií u příležitosti posledního roku výroby. Zobrazit 24 fotografií
Foto: Dodge
Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 1. 2024 6:02
Loňský rok přinesl z pohledu nových automobilů řadu zajímavých a prodejně důležitých novinek. Pro spoustu modelů ale také znamenal konečnou, z různých důvodů se musely z nabídky svých automobilek poroučet. Ne vždy přitom šlo jen o okrajové modely. Bez nástupce zůstanou i Ford Fiesta nebo Kia Rio. Jaká další auta loni skončila, se dozvíte v galerii.
 

Právě se děje

Další zprávy