Od roku 1980 do poloviny července letošního roku značka Audi vyrobila již šest milionů vozů s pohonem všech kol quattro.
Zájem zákazníků přitom stále stoupá. Posunutí výrobního rekordu z pěti na šest milionů totiž trvalo pouze rok a půl. Vloni si nějaký model Audi, který má navíc na přídi a zádi označení Quattro, koupilo 710 000 lidí.
Nejprodávanějším modelem s quattrem bylo Q5, následuje A4. Technika quattro se ale nabízí ve všech modelových řadách a také všechny sportovní "S a RS" modely mají pohon všech kol.
Prvním modelem, který měl quattro namontované, bylo v roce 1980 kupé Audi Quattro. Mělo jít pouze o limitovanou sérii kvůli homologaci speciálu pro rallye, ale nakonec se vyrábělo 11 let.
Do historie pohonu quattro se zapsalo i několik událostí. Velice známá je například reklama, v níž Audi 100 CS vyjíždí lyžařský skokanský můstek. Audi Sport quattro S1 proslavil také v roce 1987 jezdec Walter Röhl, který stanovil nový traťový rekord během závodu do vrchu Pikes Peak. Audi Quattro má na svém kontě také čtyři tituly v Mistrovství světa v Rallye, dva tituly v DTM a jeden světový pohár v závodech cestovních vozů.
Rok 1998 pak znamenal zákaz pohonu všech kol pro tovární týmy v závodech cestovních vozů, a proto se další závodní vůz Audi s pohonem Quattro objevil na závodních tratích až v roce 2012. Audi R 18 e-tron Quattro získalo vítězství v závodě 24 hodin Le Mans. Stejný úspěch zopakovalo i v loňském a letošním roce.