Audi A3 na plyn obstojí i ve srovnání s TDI

Tomáš Rybecký
18. 3. 2013 11:33
Nové Audi A3 Sportback g-tron podporuje trvale udržitelnou mobilitu
Foto: Audi

Audi A3 Sportback g-tron je kompaktní pětidveřový vůz, který spojuje vrcholy technického výzkumu značky Audi. Využívá ultralehkou konstrukci, ekologický pohon i špičkové informační, zábavní a asistenční systémy.

Vrchol výzkumů pohonu na CNG

Pohonnou hmotou je syntetické plynné palivo e-gas, vyráběné z CO2 přímo společností Audi v novém závodě v německém Werlte. Samotná výroba Audi e-gas probíhá bez vzniku emisí díky elektrické energii z obnovitelných zdrojů. Audi e-gas tvoří, stejně jako zemní plyn, především metan.

Základem pohonu na stlačený plyn jsou dvě nádrže pod podlahou zavazadlového prostoru s kapacitou po 7 kg CNG (resp. paliva e-gas) při maximálním tlaku 200 bar. O správný tlak při vstřikování se stará nový elektronický regulátor tlaku. Tím je za všech okolností zajištěna maximální účinnost a hospodárnost. Nízký tlak je vhodný pro úspornou jízdu při nízkých rychlostech, zatímco vyšší tlak je třeba pro vyšší výkon a točivý moment.

Pokud tlak v nádrži klesne pod 10 bar, přepne řídicí jednotka motoru automaticky na benzinový provoz. CNG umožňuje dojezd přibližně 400 km, na benzin je v případě nutnosti možné ujet dalších 900 km. Celkový dojezd je tedy přibližně srovnatelný s Audi TDI. Dva displeje na přístrojové desce poskytují řidiči aktuální informace o množství paliva v jednotlivých nádržích.

Motor vychází z nové jednotky 1.4 TFSI. Změny proběhly u hlavy válců, systému přeplňování, vstřikovací soustavy a katalyzátoru. Audi A3 Sportback g-tron s nejvyšším výkonem 110 k a maximálním točivým momentem 200 N.m má nejvyšší rychlost 190 km/h. Vůz průměrně spotřebuje méně než 3,5 kg Audi e-gas na 100 km s emisi CO2 méně než 95 gramů na km.

 

Právě se děje

Další zprávy