Alfa Romeo chystá útok na BMW. Představí dvě nová SUV, to větší sveze sedm lidí

Jan Markovič Jan Markovič
4. 1. 2018 7:19
Italská automobilka zbrojí proti luxusním německým značkám, zejména pak sportovněji zaměřenému BMW. Pomoci jí v tom mají dvě nová SUV, které během příštích let pošle na silnice.
Foto: Alfa Romeo

Zdá se, že se italská značka Alfa Romeo chystá na velký comeback. Ten rozjelo už SUV Stelvio, které se loni dostalo i na český trh. Právě sázka na nejoblíbenější kategorii aut by měla v blízké budoucnosti pomoci s navýšením prodejů. Pod jejím logem totiž na silnice vyjedou do roku 2020 hned dvě SUV. Jedno menší než model Stelvio, tedy z kategorie kompaktů, druhé naopak větší s možností sedmimístného provedení. To má konkurovat třeba BMW X5. Britskému magazínu Auto Express to řekl šéfinženýr značky Roberto Fedeli.

Velké SUV využije podvozkové platformy, na které stojí i model Stelvio, jen bude delší a samozřejmě těžší. I u tak velkého auta ale Fedeli nevylučuje nasazení čtyřválcového motoru. Alfa využije jednotku "dopovanou" elektricky poháněným kompresorem. Sílu pro něj bude zajišťovat elektromotor takzvaného mild-hybridního systému (auto nebude schopné jet pouze na elektřinu). Z benzinového čtyřválce by se tak mělo podařit dostat výkon až 400 koní.

Jde o poměrně novou technologii, která se poprvé v produkčním autě objevila teprve před dvěma lety. Kombinaci turbodmychadla a elektrického kompresoru využívá šestiválcový turbodiesel nasazený pod kapotou Audi SQ7. Na všechna čtyři kola dokáže poslat výkon 435 koní. Impozantní je i točivý moment 900 Nm, který odpovídá spíš benzinovému dvanáctiválci. Test tohoto vozu najdete zde.

Výhodou mild-hybridního systému bude i možnost použití elektromotoru k dočasnému zvýšení síly třeba při prudké akceleraci. Elektřina se do baterií dostane například rekuperací energie při brzdění, samozřejmě také od běžícího motoru.

Podle informací magazínu Auto Express mají teď projekty nových SUV prioritu. Není jasné, zda se jako první představí menší nebo větší model. Oba by ale na silnice měly vyjet do dvou let. Tím pádem se odsouvá i nástup velkého manažerského sedanu, který se má stát konkurentem například pro BMW řady 5 nebo Mercedes-Benz třídy E. Jeho uvedení na trhu se zřejmě fanoušci dočkají v roce 2021.

 

Právě se děje

Další zprávy