Zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,6 sekundy a maximální rychlost až 318 km/h. To jsou hlavní parametry nového Mercedesu-AMG GT R, který je zatím nejostřejší verzí tohoto supersportovního modelu. Vděčí za to nižší hmotnosti, přepracované aerodynamice a samozřejmě i silnějšímu motoru.
Pod dlouhou přední kapotou nadále pracuje dvakrát přeplňovaný benzinový osmiválec, který ale dostal nová turbodmychadla schopná fungovat s vyšším tlakem. Došlo také k přeprogramování řídicí jednotky. Výsledkem je maximální výkon 585 koní a točivý moment 700 Nm.
Aktivní aerodynamika vozu se mění podle rychlosti tak, aby měl mercedes co nejlepší podmínky k přenosu své síly na asfalt. Výsuvné křídlo nebo pohyblivý karbonový panel na přední části vozu pomáhají zvyšovat přítlak. Tím je auto lépe ovladatelné a bezpečnější v extrémních rychlostech.
Řízení má proměnný převod, k dispozici je také natáčení zadních kol. Ta v rychlostech nad 100 km/h zatáčí protisměrně oproti předním, a to až o 1,5 stupně, čímž pomáhají s průjezdem zatáčky. Auto má také nový adaptivní podvozek a za příplatek si lze koupit karbon-keramické brzdy – to když by to majitel myslel s ježděním po okruhu opravdu vážně.
Cena Mercedesu-AMG GT R zatím není známá. Auto se do prodeje dostane v listopadu, kdy zaujme nejen parametry, ale i výraznou barvou. Vzhledem k mnoha změnám a úpravám se ale dá počítat, že bude o poznání dražší než aktuálně nejsilnější varianta GT S. Tento model má výkon 510 koní, zvládá stovku za 3,8 sekundy a začíná na ceně 3 832 070 korun.