Komise pro dopravu Rady městské části Prahy 8 nesouhlasí s plošným zavedením nejvyšší povolené rychlosti 30 km/h a také žádá pražské zastupitelstvo, aby hledalo řešení, jak zamezit omezování dopravy pravidelnými protestními akcemi nazvanými 30 pro Prahu, které od března pořádá hnutí Poslední generace.
"Praha 8 je průkopníkem ve snižování rychlosti v místech, kde to dává smysl, tedy například v rezidenčních zónách nebo u škol. V Karlíně jsme zavedli zónu 30 již v roce 2012 a troufám si říct, že jako jedni z prvních v Praze. Ale určitě nesouhlasíme se snižováním rychlosti plošně, nekoncepčně a na základě nátlakových akcí," informoval radní Prahy 8 pro dopravu Tomáš Slabihoudek z politické strany Společně pro Prahu 8.
Ten také zároveň dodal: "Blokování Rohanského nábřeží a jiných hlavních tahů považuji za bezohledné a zbytečné. To jsou právě komunikace, kde má zůstat 50 km/h."
O omezení rychlosti mohou v Praze rozhodovat její jednotlivé části. Dnes platí omezení rychlosti nejen v Karlíně, ale také například na Praze 7, v Podolí, Nuslích nebo na některých sídlištích. A přidávají se další, zón s třicítkou přibývá i na Praze 3.
Předseda komise pro dopravu Martin Jedlička (Společně pro Prahu 8) je toho názoru, že dopravní úpravy s omezením rychlosti se musí posuzovat individuálně, s ohledem na typ komunikace, na plynulost provozu i na MHD. "Zásadně odmítám formu protestu, která spočívá ve zdržování řidičů aut, ale i třeba sanitek. Takový protest je bezohledný a hloupý," komentuje protestní pochody Jedlička.
Komise Prahy 8 tak žádá pražský výbor pro dopravu, aby hledal řešení, jak zamezit vzniku těchto omezení. Ten by měl jednat v úterý odpoledne, kdy se má v hlavní metropoli konat jeden z dalších protestních pochodů Poslední generace.