Akcie americké společnosti Mattel, která je výrobcem panenek Barbie, od začátku letošního roku zpevnily přibližně o 19 procent. Do kin byl minulý týden uveden film Barbie, který se letos stal z pohledu návštěvnosti nejvýdělečnějším filmem. Mattel si od filmu slibuje znovuzrození kultovní značky a do konce roku očekává i růst tržeb. To investoři z větší části už promítli do ceny akcií, řekl ČTK analytik společnosti XTB Štěpán Hájek.
"Od uvedení filmu jsou akcie Mattelu o 1,44 procenta níže. Pokud však prodej panenek překoná očekávání, může růst i ocenění společnosti," uvedl Hájek. Tržby Mattelu podle něj až na pandemický boom převážně klesají. Úspěšné uvedení filmu pomáhá také například prodejcům oblečení a dalších produktů napojených na značku Barbie. Větší úspěch filmu ale může přinést i další růst ceny akcií, upozornil.
Panenka Barbie byla představena v roce 1959 a od té doby se jí v různých provedeních prodaly miliardy kusů. Barbie je však v posledních letech kritizována za nerealistické zobrazení ženského těla a za to, že je příliš stereotypní.