Pražský Semmering na Praze 5. Důvod výstavby této trati byl v zajištění přepravy uhlí od Kladna a dřeva od Lán do Prahy. Výstavba trati byla zahájena v červenci 1868. Vyměření trati provedl ing. Vilém Ast, výstavbu provedla firma Schön a Wesely. Celá trať z Prahy Smíchova do Hostivic měřila 19 km. Výškový rozdíl 180 m si vyžádal stavbu dvou viaduktů v Hlubočepích. První je dlouhý 115 m a 25 m vysoký, druhý je dlouhý 92 m a 22 m vysoký. Stavba mostů byla realizována v letech 1870 - 1872. Provoz na trati pro nákladní dopravu byl zahájen 3. července 1872, osobní doprava byla zahájena 16. září 1872. Dnes už není provoz na této trati tak čilý jako dříve, o čemž svědčí nevyužité zarostlé výhybny, opuštěné strážní domky a pohaslá návěstidla. Pořád si ale zachovává svůj dopravní význam a hlavně romantiku horské trati, která se vine mezi vápencovými skalami Prokopského údolí i šplhá na vysoké srázy nad Prahou. | Foto: Jaroslav Hrubeš