Žádnou elektronickou kartu nemá. Systém je založen na prodeji papírových předplatných kuponů a jednorázových jízdenek.
K dosavadním dílčím krokům patří možnost platit bezkontaktní platební kartou jízdenku v autobusech linky 76 na letiště a ve třech jízdenkových automatech v centru města.
Brněnští radní se již usnesli na zavedení elektronického odbavování cestujících. Podle mluvčí existuje několik variant systému, přičemž náklady začínají na deseti a končí na 120 milionech Kč.
Systém průkazů s papírovým kuponem nabízí českobudějovická dopravní společnost od roku 2000. Od roku 2012 k tomu začala distribuovat samolepicí čipy na průkazy.
Českobudějovická dopravní společnost v nejbližší době neplánuje změnu systému dlouhodobých cestovních průkazů. I když výhledově přechod nevylučuje.
Městská bezkontaktní čipová karta byla v hradecké MHD zavedena 1. ledna 2006. Zavedení čipových karet přišlo dopravní podnik asi na 17 milionů korun.
V krajské Jihlavě platí Jihlavskou kartou jízdné v městských autobusech a trolejbusech zhruba 44 000 lidí.
V jihlavské městské dopravě slouží čipové karty od roku 2009. Odbavovací systém pořídil dopravní podnik za 20 milionů Kč, ale 16 milionů Kč na něj dostal z evropského dotačního programu.
Karlovarská karta je úzce napojena na Plzeňskou kartu. Využívá stejné technologie i systém zpracování dat. Díky tomu Karlovy Vary ušetřily vysoké vstupní náklady na vývoj vlastního systému. Stálo to asi 1,2 milionu korun.
Karlovarskou kartu už vlastní přes 27 000 lidí. Je uzpůsobena pro to, aby se mohla stát i legitimací nebo virtuální peněženkou, zatím se s ní ale dá platit pouze v autobusech.
Liberec investoval do své městské karty Opuscard 20 milionů Kč a 20 milionů investoval Liberecký kraj. Karta funguje v celém kraji.
Systém pro Pardubickou kartu stál 24 milionů korun, 75 % přišlo z evropských dotací. Do ceny je započítán software i technika.
Plzeňská karta funguje od roku 2004, a to nejen v Plzni, ale i v kraji.
Je to nejen tramvajenka, ale i platební karta, lze ji dobíjet v bankomatech České spořitelny. Lze s ní platit parkování, ve vybrané síti obchodů, jízdné v rámci kraje a také ji používat jako průkazku do knihovny.
Dosud stála 250 milionů, ale to včetně nákladů na desetiletý provoz.
Vstupní investice byla 33 milionů na vývoj systému a techniku. Samotný software stál zhruba polovinu, zbytek vybavení.
Projekt opencard schválilo pražské zastupitelstvo v květnu 2006. Původně plánovaná cena byla 90 milionů korun a mnoho slibovaných funkcí. Z nich fungují pouze tři – jízdenka, průkaz do knihovny a placení parkovného v zónách. V roce 2009 město spočítalo, že ho červená karta stála už 888 milionů a loni se účet vyšplhal na 1,74 miliardy. Vlastník práv na opencard, firma eMoneyServices, která je odkoupila od firmy Haguess, navíc po městu žádá dalších 650 milionů korun. Kvůli sporu už na Prahu podala žalobu a pře se s městem o přístup do systému.
Software na Lítačku stál 1,6 milionu korun. Primátorka Adriana Krnáčová tvrdí, že úprava programu pro Lítačku stála i s právnickými analýzami 6 milionů korun a náklady nepřesáhnou 10 milionů.
Moravskoslezská metropole začne v polovině roku nabízet cestujícím v hromadné dopravě stejné možnosti jako Londýn. Lidé budou moci cestovat kromě papírových jízdenek a speciální dopravní karty ODIS také na klasickou bankovní kartu s bezkontaktní funkcí.
V Ostravě bude ale fungovat systém odlišně. Cestující, kteří od června 2016 zaplatí za jízdenku bankovní kartou, nedostanou papírový lístek. Jejich jízdenkou bude samotná karta, kterou v dopravním prostředku použili.
Ostravu vyšel nový systém na 120 milionů korun, z toho na terminály do všech autobusů, tramvají a trolejbusů připadlo 40 milionů korun (celkem jich do 613 vozů dopravní podnik nainstaloval 2135).
ODISka platí v celém Moravskoslezském kraji a v následujících letech se spojí se Zlínským krajem, který ODISku integruje do své hromadné dopravy.
Čipové karty nahradí dosavadní papírové jízdenky v městské hromadné dopravě v Ústí nad Labem.
Termín zavedení karet závisí na tom, kdy se podaří dokončit komplikovanou zakázku na elektronický odbavovací systém. Ten bude stát zhruba 50 milionů korun.
Zlín svou vlastní kartu nemá. Zlínský kraj ale plánuje propojení s Moravskoslezským krajem od roku 2018. Nová karta má platit v obou krajích a bude se dát využít na napříč všemi druhy veřejné dopravy, a to bez ohledu na hranice města, okresu nebo kraje. Zlínský kraj nechtěl přesnou částku, kterou za kartu zaplatí, upřesnit, protože ji budou ještě soutěžit. V kraji už ale nyní platí místní karty, které si dopravci navzájem uznávají.