Byznys – Hypermarkety třetího největšího maloobchodního řetězce v Česku projdou výraznou proměnou. Po neuspokojivém hospodářském výsledku z loňského účetního roku, kdy mu klesal obrat i zisk, se pokouší znovu posílit svou pozici.
Jednak se chce víc zaměřit na prodej čerstvých potravin a oblečení, jednak bude pokračovat ve zmenšování svých hypermarketů. Tyto změny odstartovaly loni v létě, kdy se pilotně na polovinu zredukoval hypermarket v Karlových Varech. „Kdybych měl vystřelit číslo, tak bych řekl, že v příštích třech letech zmenšíme kolem dvaceti obchodů,“ řekl v exkluzivním rozhovoru pro HN generální ředitel Tesca David Morris, který do čela řetězce nastoupil v roce 2012.
Redukcí už začaly procházet hypermarkety v Chebu, v Brně či v Českém Těšíně, na řadě je i jeden z největších obchodů firmy v Praze.
Celkem vlastní britský řetězec v Česku na 350 obchodů, sto padesát z nich jsou menší prodejny značky Žabka, které před dvěma lety firma koupila od finanční skupiny Penta.
A právě menší obchody (kromě Žabky ještě Tesco Expres) se těší mezi zákazníky rostoucí oblibě.
Co se sortimentu týče, nově bude společnost klást větší důraz na to, aby se u ní dobře a hodně kupovaly čerstvé potraviny typu pečiva, zeleniny, ovoce nebo masa, a také oblečení. Naopak méně místa budou zabírat regály, které nabízí elektroniku, kuchyňskou techniku či knihy. „Tohle zboží si lidé čím dál víc objednávají po internetu,“ vysvětlil důvody změn Morris.
Právě s internetem má ale Tesco velké plány. Jako první maloobchodní řetězec předloni spustilo službu webových objednávek a doručování nákupů domů. Každý týden takto obslouží zhruba deset tisíc domácností. A zaměřit se do budoucna hodlá také na mobilní aplikace - vyvíjí třeba takovou, která pomůže s nákupy zdravé stravy.
Nikita Poljakov, Luboš Kreč