Byznys - Internetová společnost Yahoo pod novou šéfkou Marissou Mayerovou změní strategii. Potřebuje zastavit volný pád svých příjmů a vlivu, o které ji systematicky obírají konkurenční Google či Facebook.
Z dosud zveřejněných informací je patrné, že chce Yahoo vrátit ke kořenům. Tedy: Bude méně zpravodajským portálem a naopak více technologickou firmou.
Sedmatřicetiletá Mayerová, která před letním přestupem do Yahoo pracovala více než deset let pro Google, se chystá během pondělka vyložit karty, kam hodlá Yahoo nasměrovat.
Zpravidla výborně informovaný odborný server VentureBeat ohlásil, že se Yahoo pokusí o zmrtvýchvstání na sociálních sítích a představí nové technologie pro tablety i PC.
Cílem je pokud možno co nejrychleji zvýšit ceny inzerce na portálu. „Celkový podíl prodeje reklamy v USA u Yahoo klesl zhruba na polovinu roku 2009. Lze říci, že roční příjmy Yahoo jsou téměř stejné, jako jsou příjmy Googlu za měsíc,“ uvedla ve svém zpravodajství CNN.
Odborníci kritizují stránky i služby Yahoo za to, že se nijak nevyvíjejí. Vypadají zhruba stejně jako před pěti lety.
Mayerová si na pomoc vzala lidi, kteří mají v branži velkou prestiž. Konzultovala například se šéfem AOL Timem Armstrongem, do svých služeb najala zkušeného třiašedesátiletého Kena Goldmana, který by si měl na základě podepsaného kontraktu přijít jako finanční ředitel za čtyři roky na osmnáct milionů dolarů.
Šéfka překvapila například tím, že znovu uvedla do provozu vyhledávač Alta Vista. Ten byl ve druhé polovině devadesátých let obrovsky populární a užívaný, ale postupně upadal a předchozí vedení firmy ho loni v květnu zavřelo. Teď funguje.
Mayerovou předchází pověst velmi schopné, ale zároveň k zaměstnancům tvrdé profesionálky, tvrdá je ale i k sobě. 30. září porodila syna a už 16. října znovu nastoupila do práce.
Podle agentury Reuters je Mayerová poslední nadějí pro vadnoucí firmu, která je jedním z mnoha příkladů toho, jak jsou úspěchy v internetovém světě pomíjivé a mohou se rychle rozplynout.