Stlač útok i urážku do tweetu, trumfují se v kampani Obama a Romney

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
18. 10. 2012 11:43
Ve většině zemí světa má v kampaních z médií rozhodující podíl televize. Ne přímo předvolební spoty, ale spíše to, jak dlouhodobě vychází který kandidát nebo strana ze zpravodajství nejsledovanějších televizí a jak tyto zprávy na voliče působí. USA se zatím nejvíce přiblížily bodu, ve kterém televizím z tohoto výsadního postavení ubírají mobily, tablety, čtečky a cokoliv, kde lze sledovat, číst nebo komentovat zprávy.
Foto: Tomáš Kunc

Zahraničí – Televizní debaty Baracka Obamy a Mitta Romneyho se vlastně odehrávají dvakrát ve stejném čase. Kromě samotného klání se paralelně a v reálném čase odvíjí souboj týmů obou politiků a jejich příznivců na sociálních sítích.

Insider monitoroval jejich aktivitu na Twitteru, Facebooku, blozích a speciálních webových stránkách v průběhu debat 3. října (odehrála se v Denveru) a 11. října (v New Yorku).

Byla blesková. Aktivisté obou táborů se snažili co nejrychleji "svého" kandidáta chválit, naopak toho druhého kritizovat nebo obvinit ze lži. Co do počtu reakcí padají historické rekordy.

Například během pasáže, ve které Romney hovořil o imigraci, bylo v USA odesláno na téma Obama versus Romney 109 560 tweetů během jedné minuty.

Celkem po dobu trvání televizního přenosu Twitter registroval na dané téma odeslání sedmi milionů zpráv. Když se minulý týden střetli v televizi viceprezidentští kandidáti Joseph Biden a Paul Ryan, odeslané zprávy se přehouply přes čtyři miliony.

A první souboj Obama–Romney v Denveru zaznamenal 3. října dokonce deset milionů tweetů. Překonat to ještě může poslední diskuse 22. října na Floridě.

Ve většině zemí světa má v kampaních z médií rozhodující podíl televize. Ne přímo předvolební spoty, ale spíše to, jak dlouhodobě vychází který kandidát nebo strana ze zpravodajství nejsledovanějších televizí a jak tyto zprávy na voliče působí.

USA se zatím nejvíce přiblížily bodu, ve kterém televizím z tohoto výsadního postavení ubírají mobily, tablety, čtečky a cokoliv, kde lze sledovat, číst nebo komentovat zprávy.

Nejnovější průzkum prestižního Pewova institutu v říjnu ukázal, že podíl lidí, kteří sledují denně zprávy v televizi, klesl na 55 procent. Počet těch, kdo získávají informace na internetu, naopak narostl na 39 %.

Obamův tým šířící tweety na podporu prezidenta se nazývá Obama Truth a během úterní debaty neúnavně šířil zprávy o tom, jak jejich „šéf“ trumfuje.

Tweety Obama Truth obsahovaly link na adresy stránek, kde jsou zevrubně kritizovány některé části Romneyho programu.

Tým republikánského kandidáta se nazývá Response a tweetové bombardování spustil ještě před začátkem televizního duelu.

„Obama nedokázal zvládnout státní dluh, naopak ho bezprecedentním způsobem zvětšil,“ uváděla úvodní zpráva. Odpůrci současného prezidenta často připomínají, že se snížením dluhu neuspěl, přestože z toho v kampani před čtyřmi lety udělal jeden ze svých hlavních slibů.

„Romney hovoří jako chlapík, který nabízí hypotéky důchodcům pozdě v noci na kabelové televizi,“ tweetoval stoupenec prezidenta. Zastánce republikána kontroval: „Obama v zásadě řekl, že je proti kapitalismu.“

V den samotných voleb, 6. listopadu, vypukne tweetová smršť, očekávejme světový rekord.

Ale pozor. Víte, který americký občan má nejvíce odběratelů svých zpráv na Twitteru? Samozřejmě to není ani Obama, ani Romney, ale zpěvačka Lady Gaga. Má jich třicet milionů.

Obama „jen“ dvacet milionů a Romney se musí spokojit s 1,2 milionu odběratelů.

 

Právě se děje

Další zprávy