Praha - Dalších pět let bude Škoda Auto jedním z hlavních sponzorů nejslavnějšího cyklistického závodu světa Tour de France. Mladoboleslavská automobilka za toto spojení zaplatí svými auty a miliony eur ročně.
"Nová smlouva bude uzavřena na roky 2014 až 2018. Podepsána vedením Škody Auto a organizací Amaury Sport Organisation, která Tour pořádá, bude 5. března na autosalonu v Ženevě," řekl HN mluvčí automobilky Tomáš Kubík. Zprávu potvrdila i A.S.O.
Kromě reálné prezentace ve sponzorské vesnici při startu každé etapy, viditelnosti zhruba tří set vozů, které firma závodu dodá, u dvaceti milionů lidí při trati třítýdenní červencové akce se Škodovka prostřednictvím televizních záběrů dostane také k 3,5 miliardy lidí ve 190 zemích světa.
Z první čtyřky sponzorů, kteří mají statut takzvaného Klubu Tour de France a kam Škoda patří, teď A.S.O. jedná o prodloužení současného sponzoringu ještě s obchodním řetězcem Carrefour a bankou LCL. Nestlé a jeho značka Vittel už sponzoring na další období prodloužily loni. První liga sponzorů platí podle odhadu HN pořadatelům v průměru pět milionů eur ročně.
Rozpočet závodu ve výši kolem sto milionů eur platí z podstatné části právě sponzoři. V osmi kategoriích jich je na padesát. Škoda je s Tour de France spojena od roku 2004. Kromě Tour bude podle nového kontraktu partnerem i některých pro ni nových závodů, které A.S.O. pořádá.
Michal Šenk