Škoda odtajnila motory pro Fabii. 1,4 16V už skončí

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
7. 8. 2014 13:06
Mladoboleslavský výrobce slibuje, že Fabia III bude nejúspornější v historii. Má ušetřit až 17 procent paliva.
Foto: Tomáš Kunc

Byznys – Škoda Auto oficiálně potvrdila, že pod kapotou nové generace modelu Fabia budou shodné motory jako v koncernovém příbuzném – Volkswagenu Polo.

Díky nasazení modernějších agregátů Škoda sníží emise CO2 a současně i spotřebu. Ta má být, v porovnání s minulou generací, nižší až o 17 procent.

Po 15 letech, během nichž se v mladoboleslavské továrně vyráběly Fabie I a Fabie II, skončí letos éra atmosférického zážehového čtyřválce o zdvihovém objemu válců 1,4 litru.

Tento motor má přitom svůj původ už v automobilu Volkswagen Golf 1. generace ze 70. let minulého století. Od té doby byl pochopitelně mnohokrát modernizován.

Zájemci o novou fabii si budou moci vybírat ze čtyř benzinových a tří naftových verzí motorů.

Start&Stop vždy

Všechny jednotky plní novou emisní normu EU 6 a jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Jde o tří- a čtyřválcové agregáty. Tříválce 1,0 MPI mají nepřímé vstřikování paliva; čtyřválce 1,2 TSI  jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a jsou přeplňovány turbodmychadlem.

Výkonové spektrum sahá od 44 kW (60 k) do 81 kW (110 k).

Zájemci o naftový motor mohou zvolit jednu ze tří výkonových variant nového tříválce 1,4 TDI s blokem motoru z hliníkové slitiny. Ve všech případech se jedná o agregát o objemu 1,4 litru s přímým vstřikováním paliva Common Rail a přeplňováním turbodmychadlem.

Stejně jako u předchozí generace, která nabízela čtyřválce o objemu 1,6 litru, jsou k dispozici výkony od 55 kW do 77 kW.

Nejekologičtějším provedením v řadě Fabia bude varianta GreenLine s motorizací 1,4 TDI/55 kW (75 k), která na trh přijde koncem roku 2015. Její kombinovaná spotřeba má být 3,1 litru na sto kilometrů.

Snižování úrovně spotřeby napomůže i odlehčení vozu. Nová fabia má být mezigeneračně až o 65 kilogramů lehčí. Základní varianta s motorem 1,0 MPI má pohotovostní hmotnost bez řidiče jen 980 kilogramů.

Radek Pecák

 

Právě se děje

Další zprávy