Rozšíření výroby aut v Nošovicích není na pořadu dne

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
18. 3. 2014 15:14
Foto: Tomáš Kunc

Za kulisy událostí – Ministr obchodu a průmyslu Jan Mládek se sice rád nechává slyšet, že jedná s významnými světovými firmami o investicích v Česku, nicméně občas si přisvojuje zásluhy na věcech, které byly rozhodnuty dávno před jeho angažováním nebo je jejich uskutečnění hudbou velmi vzdálené budoucnosti.

Příkladem je jeho účast ve vládní delegaci v centrále Volkswagenu ve Wolfsburgu. O tom, kde a jak bude největší evropská automobilka investovat, totiž bylo rozhodnuto dávno před setkáním premiéra s předsedou představenstva VW Martinem Winterkornem a pouze se s oznámením čekalo na vhodnou příležitost.

Ministr Mládek se pak cestou z Wolfsburgu redaktorce Aktuálně.cz svěřil i s tím, že jedná i s korejským koncernem Hyundai o další investici pro závod v severomoravských Nošovicích. „S Hyundai jsme jednali, já i pan premiér jsme byli v Nošovicích, já i v centrále v Soulu. Tam se ale žádná dohoda o rozšíření zatím nepodařila," sdělil Mládek.

Jak si ale Insider ověřil přímo v Nošovicích, tamější továrna se v dohledné době, tedy v příštích pěti až deseti letech, s pravděpodobností hraničící s jistotou rozšiřovat nebude.

Závod v Nošovicích, který nyní vyrábí modely ix20, ix35 a i30, jede sice prakticky na hranici své současné kapacity cca 300 000 automobilů za rok, jenže jeho produkce je určena pro evropské trhy. A těm ještě několik let bude trvat, než se dostanou alespoň na předkrizovou úroveň.

„V tuto chvíli nevíme o žádných plánech na případné rozšíření závodu,“ sdělil kategoricky mluvčí Hyundai Nošovice Petr Vaněk.

Pokud by navíc poptávka po modelech z Nošovic stoupla rychleji, než se zatím předpokládá, bylo by možné převést výrobu zhruba pětiny aut, které se zde vyrábějí, ale nakonec putují do jiných teritorií, než je Evropa, do jiných výrobních závodů Hyundai po celém světě.

Zdroj z automobilky navíc potvrdil, že i když je nošovický závod dimenzován na 300 000 aut, je možné kapacitu celkem bez problémů navýšit cca o 10 procent na 330 000 automobilů za rok. Rezerva je tedy v tuto chvíli zhruba 90 000 automobilů.

Radek Pecák

 

Právě se děje

Další zprávy