Inside Sport – Bylo to komplikované, ale tuzemská fotbalová liga nakonec podle všeho přece jen našla nového sponzora, který jí dá jméno. Bude jím pravděpodobně jedna ze součástí holdingu Synot. Po sedmnácti letech vyklidí pozici v názvu ligy Gambrinus, značka však zůstane jedním z menších partnerů soutěže.
Zájem o roli titulárního sponzora ligy před časem potvrdila i Fortuna, narazila však na neústupnost konkurenční Chance. Ta už ligu sponzoruje a do hry o její název vstoupila také. „Naše dlouholetá smlouva nám zaručuje exkluzivní práva na marketingovou spolupráci s fotbalovou ligou v odvětví sázkařského a loterijního byznysu,“ vysvětlil Lubomír Ježek, šéf oddělení sponzoringu v Tipsportu, pod nějž Chance spadá.
I skupina Synot ale má ve svém portfoliu společnost Synot Tip, která se specializuje na kurzové sázky. „Jednání ovšem neprobíhají se Synot Tipem, nýbrž se skupinou Synot,“ zdůrazňuje Ondřej Lípa, mluvčí Fotbalové asociace ČR. A naznačuje tak cestičku, kterou si fotbaloví obchodníci kolem podmínky exkluzivity, již drží Chance, obšlápli.
„Jednání dosud nejsou uzavřena,“ uvedla Magda Pekařová, mluvčí Synotu. Smlouvy jsou již nicméně podle zdrojů Insideru a HN z vedení českého fotbalu připraveny. Obchodní společnost svazu STES by je měla uzavřít s některou ze součástí skupiny Synot, nikoli však se Synot Tipem. Holding se věnuje hazardnímu průmyslu včetně videoloterijních terminálů, v jeho rodině však nechybí ani IT divize, správa realit či prodej vozů BMW.
Smlouva se STES by měla být na osm let, nebo na čtyři plus čtyři roky – tedy s možností oboustranné opce. Kolik to bude Synot stát, není dosud známo. „Když se sečte budoucí příjem od Synotu a Gambrinusu, bude výrazně vyšší oproti tomu, co dosud platil sám Gambrinus,“ říká zmíněný zdroj. A Gambrinus dosud lize posílal zhruba 40 až 50 milionů korun ročně.
Luděk Mádl